Nu drar vi igång igen...

Nu mina vänner börjar det hända saker och ting runt omkring festivalvärlden. Huset är bokat i Hultsfred och det är snart årsskifte. Då är det, som bekant, dags att börja fundera på vad som komma ska.

De flesta festivalerna har redan börjat släppa band och det är alltid lika spännande så här i början. Sonisphere har onekligen tagit ledningen i år med Maiden, Cooper, Mötley och Iggy. Det tråkiga är dock att dom omlakaliserat sig från Hultan till Stockholm. Jag inser att många där uta tycker det är undebart men för egen del tycker jag det är tråkigt. Dels är det längre ifrån men det är även betydligt svårare med boende etc. Sen finns det någon underbart med att stå nere vid sjön i Hultsfred och smutta på en liten bira och se på banden som spelar. Men, det är väl det vi har Hultsfreds festivalen till.

Hultan har börjat droppa lite namn med och ännu så länge är det bara svenskt. Kent, Familjen, Maskinen och Shout out louds.

Det hetaste Roskilde har släppt ännu är Muse och NOFX. Sen är den massa småband som huvudsakligen kommer från Danmark.

Personligen har jag nog valt att inte åka till Roskilde i år utan sattsar nog ev. på Way Out West istället. Så vitt jag vet har dom ännu inte släppt några band men dom har tidigare år varit väldigt bra och jag var trots allt där första året dom körde och var väldigt nöjd. Hemsidan har dock varit väldigt icke interaktiv ett tag nu så jag vet inte om det är något som strular.

I mina länkar lägger jag, som vanligt, länkar till de klara banden för respektive festival.

Någon som ska åka till nått under 2010?

Kommentarer
Postat av: MFC

önskar jag kunde planera så långt fram i tiden.. suck

2009-12-17 @ 21:18:44
URL: http://mfc.elmberg.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0