Lite smått och gott om dagen i media.

Det finns konspirationsteoretiker där ute som säger att konspirationer och domedagsprofeter finns för att vi människor ska ha något att frukta och börjar man beta i det så ligger det säker något i det. De gamla kristna köra alltid sina predikningar på latin förr i tiden så ingen skulle förstå vad prästerna sa och när man i korta drag fick förklarat för sig att om man inte var där skulle man hamna i helvetet. Tro fanken folk var rädda. År 2000 skrek man om att flygplanen skulle störa i havet, vilket dom inte gjorde. 2012 sägs ju vara nästa prefetia som med all säkerhet inte kommer att slå in. Man drar hela tiden paraleller till DaVinci, Nostradamus, Inka indianera etc etc men med tanke på hur otroligt många profetior som har mellan sig som inte har blivit sanna så det känns mest som en gissningslek. Men, ju mer överdriven och påstridig man är om sina lögner, dessto trovärdigare blir dom. Nu är det dock, inom IT världen 2038 vi väntar på.

Samtidigt läser vi om Kina som nyligen avrättade en britt och VÄRLDEN ÄR I UPPROR över detta inhumana beteende. Men, som journalisten Wolfgang Hansson så väl uttryckte det, vem bryr sig om de tusentals ansiktslösa kineser som varje år får ett skott i bakhuvudet efter summariska rättegångar...?? Jag tycker personligen att jordens befolkning är hycklare allihopa. Jag säger inte att jag är bättre själv men jag försöker har den kontakten med mänskligheten som gör att ett mord är lika tragiskt oavsett om det är en balinesiskt får herdare eller en 34 årigt svensk kvinna på semseter i Uganubangu. Tyvärr är det så att för att vi i väst världen ska engagera oss så måste det drabba oss. När Diana dog fick hon spaltmeter efter spaltmeter med bilder, berättesler och vittnesmål om vilken underbar människa hon var. I samma tidning fanns en notis på tre rader som berättade om en militia som stormat en afrikans skola och huggat av händerna på 300 barn för att dom inte skulle kunna bli soldater åt opositionen. Really? 3 rader... Fy skäms världen. Det är pinsamt hur lite ni bryr er...!!!

Reklamationsrätt på barn, anställda, vänner och flickvänner tror jag är något många, med mig, känt hade varit något bra och den här familjen har verkligen tagit det till sin spetts. Rätt eller fel? Visst, det är som dom säger att en förälder är en förälder men då kanske man skulle fått adoptera med en sanning i botten. Jag har mååånga gånger tampats med diskutionen om abort på barn med utvecklingsproblem så som CP skador, lung och hjärt problem etc. Sånt man kan få svar på med ett fostervattenprov och personligen anser jag att det är inte rättvist mot någon att gå vidare med en sådan födsel om man vet att (oj oj oj... nu kommer folk bli arga) barnet har en skada som kommer att resultera i att man som förälder kommer att ha en 10-åring att ta hand om tills den dag man dör. Som förälder gör man allt man kan för att överleve tillräckligt länge nog för att sina barn ska kunna ta hand om sig själva. Man sparar och gnetar för att hjälpa dom den dagen man somnar för gott men med ett utvecklingsskadat barn så spelar det ingen roll för man vet att den dagen amn försvinner så måste någon annan ta över. Det här är dock en sådan diskution jag hellre tar muntligt då jag har väldigt många argument för vad jag säger men lite svårt att sätta det i srkiftligt ord så om någon vill motargumentera så vet ni vart jag finns.

Den här killen ville jag bara visa upp då han nyligen blivit ett internetfenomen. På hans FB profil har vi idioter, wannabees och riktigta idioter som hyllar honom, erbjuder boende och tips. Seriöst... Hade killen rymt från Alcatraz hade jag kanske förstått det men han traskar ut från en öppen anstalt med orden: "Jag överlistade deras system och jag älskar det" Så, Craig, om du läser detta YOU'RE A FUCKING WANKER!!!!!

Femenister avgudar jag. Jag tycker dom är så roliga och söta när dom med buskar udner armarna och plakat som säger att män är svin kämpar för jämnlikhet när vi ALLA VET att män och kvinnor inte är lika. Visst, jag är helt för lika lön för lika jobb men det finns en anledning till att merparten av alla kockar är män. Det finns en anledning till att merparten av alla rally/formelett/etc etc etc är män. Det finns en anledning till att världens starkaste man är starkare än världens starkaste kvinna. Snälla, söta, rara... Ge upp... Vi kommer aldrig vara lika. Fokusera istället på att bli ännu bättre på det ni är bra på idag. Ni kan ju börja med att öva fickparkeing. (Den här kommer jag nog också få skit för...)

För ett tag sedan skrev jag om namn folk får i media när dom begår brott. Tänk er följande...

Du vaknar. En ny bomb har skapats som sägs kunna ta sig igenom alla säkerhetskontroller. Du har drillats för det här i år, ja tom kanske hela ditt liv. Dagen är kommen. Du tar på dig dina kläder och fäster bomben mot din kropp som inom kort kommer att mötas av 27 jungfruar då du, i Allahs namn, offrar dig själv, och samtidigt tar med dig ett helt plan med otrogna. Du äter din sista frukost, du kör dina sista mil... Väl inne på flygplatsen kommer du igenom kontrollen och du ser hur du närmar dig ditt mål. Du går ombord flygplanet med förakt för alla icke trogna som sitter med sina barn, fruar och datorer. Du hånler inombords när du tänker på att dom snart kommer att vara döda och du, den hjälten som du är, kommer att mötas av körer av lovsong. Planet lyfter och när rätt tillfälle ges reser du dig och med en myndig röst skriker du "Allah achba" samtidigt som du tänder bomben som ska få denna västerländska uppfinning kallat ett flygplan att störts. Men, du blir nerbrottad ev en holländare, du får bränskador på hela kroppen och kommer from nu att alltid vara känd som KALSONGBOMBAREN!!!

Really? Kanske inte riktigt så du hade tänkt dig att du skulle kommas ihåg...




Kommentarer
Postat av: MFC

Aftonblaskans "huvudnyhet" är baserat på inget annat än ett slentrianreportage från SR.se om millennieskiftet där man NÄMNER 2038 som nästa hinder.



Har för övrigt kommenterat det på min hemsida.



Ang. Bombaren så är det intressant att följa detta. Nobels fredspristagare ska nu försöka övertyga omvärlden om att vi behöver ännu ett krig.. eller några krig.



MFC bockar snart av Iran, Jemen nästa!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0