Helt sjukt

Jag tycker det är helt sjukt hur det kan gå så sjukt långt att en 13-åring (Ja jag vet att pappan stod för abonnemanget) kan ladda hem schite till mobilen för 160,000 kr på en månad. Va fan, det är ju inte så att han käkat tryffel varje dag??? Hur i hela friden berättigar man ens en sådan kostnad? Jag förstår inte hur teknologin kan ta ett så enormt steg bakåt. När jag var 18 - 19 år så hatade jag min syster som bor i Californien för att dom hade Flat Rate på internet, vilket i kort innebar att dom kunde surfa hur mycket som helst och bara betala x antal dollar i månaden. Samtidigt satt man här hemma och pyntade typ 6 kr minuten för att spendera 7 minuter med att vänta på att hotchick.jpg skulle ladda klart så man kunde spara bilden och koppla ner. På en effektiv porrsrufningsdag fick man kanske ihop 3 - 4 bilder till en kostnad på 90 spänn. Hade varit billigare att gå till kiosken och köpa en porrtidning och sen skanna in bilderna.

Men... vänta... tappade tråden...


Just det... Hur kan det då komma sig att det finns tjänster som är så makalöst dyra nu... Det är lixom 2009 och 4g står för dörren vilket kommer, inom ett par år, att bli landlinans död vad det gäller internet.

Kommentarer
Postat av: MFC

wow... 160000. Kidsen har verkligen lärt sig hur man konsumerar...

2009-12-17 @ 18:38:30
URL: http://mfc.elmberg.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0