Nu vet jag vad jag vill bli när jag blir stor: Konsult

En kyrka hade en gång problem med sin orgel. Den lät helt enkelt inte rätt. Kurkoherden, prästen och alla i försammlingen försökte meka och dona med den lilla orgeln så deras psalmsöndadagar inte skulle bli förstörda av ett P#m (Pissmoll) i fel tonart men hur mycket de än försökte så kunde de inte lösa det så en dag sa man att det var dags att plocka in en konsult. Sagt och gjort, konsulten kom dit. Han gick in bakom orgeln, kom ut igen efter 10 sekunder och orgeln lät nu bättre än någonsin. Konsulten tackade för sig, åkte hem och fakturerade kyrkan för sin insatts. När kyrkoherden fick notan på ca 1000kr så tyckte han det var lite dyrt och ville veta vad konsulten baserat sitt pris på. 1000kr för 10 sekunders arbete är trots allt ganska mycket pengar.

- Well, sa konsulten. 10 kr tog jag för att dra åt den lösa skruven, 990kr tog jag för att jag visste vilken skruv det var.

Med det sagt, kolla in IDIOTERNA i den här artikeln. Det är f*n så man blir helt mörkrädd. Inte undra på att dagisbarn äte koskit till lunch och pensionärer blir våldtagna och korsfästa på Stortorget (Precis bakom Lagerlunden om ni är intresserade)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0