Nu blir jag trött

Seriöst... Nu blir jag trött. Folk klagar hela tiden på politiker. Dom håller inte det dom lover. Dom lovar det dom håller. Dom är mänskliga. Dom är inte mänskliga. Det känns som att det är allmänt accepterat att dissa politiker bara för att dom är politiker. Någonstans glömer vi att dom 1: är männiksor och 2: är valda av oss. Ja, jag vet. Du har inte röstat blått i år och har därmed inte valt dina politiker men du rödstrumpa som läser detta kommer utan tvekan att klaga på den röda regeringen som kommer att sitta nästa period. Och om du INTE gör det är du en jävla hycklare.

Personligen vill jag ha normala, riktiga människor i regeringen. Jag vill inte ha robotar, dockor, bulvaner och kloner i regeringen. Jag VILL ha politiker som lagar mat i tv rutan, som "missbrukar" helium, dansar med kossor, som sluddrar lite och ibland säger fel. Politiker SKA vara människor och ha mänskliga drag. Hur FAN ska dom annars kunna representera oss vanliga människor. Skärpning!!!!!



Kommentera gärna. Kan inte VÄNTA på vilka åsikter ni har om detta.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0