Förbannades jävla Sverkerjävel

Jag uppmanar er att kolla på detta (Klicka på "Skärmen började leva sitt egna liv) och sen gå in på deras forum och göra er röst hörd. Om ni inte luskar ut det själva är nedan inlägg som ligger mig varm om hjärtat... ;)

OBSERVERA att senaste inlägget är LÄNGST ner....


Jag måste säga att jag har ALDRIG gillat Sverker. Inte nog med att han verkar ha ganska dålig koll på vad han debatterar (Dock kanske inte hans fel utan mer faktainsamlarna) men han har ju en makalös tendens till att inte låta folk tala till punkt. Verkar som att varje litet ärende som hamnar hos Plus är redan dömt, straffat och avrättat innan folk ens får en chans att tala till klart. HOWEVER, jag inser vikten i att ha ett konsumentinriktat program som detta och många gånger har jag funnit mig själv sittandes framför denna pratkvar som aldrig ger någon en chans att tala och tänkt: "Jo... Det ligger något i det han säger."

Men, efter det inlägget med datorn hos Elgiganten fick jag bara mina aningar om denne mans journalistiska förmåga besannad.

1. OAVSETT hur datorn gick sönder så kan jag inte förstå hur han kan stå och hävda garanti i ett ärende där verkstaden gjort bedömningen att datorn utsatts för yttre åverkan. Varför väger kundens ord tyngre än verkstadens? Vem säger att kunden inte råkat pressa en bok mot? Tappat den? Finns det yngre syskon med i bilden? Husdjur? Vänner? Seriöst...

2. Om kund nu, oavsett anledning, råkat ha sönder enheten själv, hur f*n kan man hävda att garantin gäller??? Mikai drog en bra parallell till bilstoryn innan. Om jag krockar kan jag självklart inte åberopa garanti.

3. Stackars Elgiganten... STACKARS stackars stackars... Det var DUMT att försöka vara snälla. Dom fick inget annat än skit för det hela och dom skulle stått på sig. Det visar sig att man får bara skit för att man vill hjälpa, och jag säger HJÄLPA då de inte hade någon som helst skyldighet att göra det, till.

4. Dyra tilläggsförsäkringar? Varför diskuterar man inte allrisk på hemförsäkringen? Eller tillägg på bilförsäkring? Skiljer absolut ingenting.

5. Trots att jag absolut inte tål Sverker så inser jag att han är en förebild i dagens samhälle bland konsumenter. Han, och programmet Plus, är trots allt en konsumentvägledare i den djungel vi befinner oss i men att stå och felaktigt åberopa garanti när det är solklart att så inte är fallet är inte bara sjukt irriterande men oerhört missledande mot de kunder som finns där ute. Hur många tror ni inte kommer att tolka detta programm som att garantin gäller oavsett hur en produkt går sönder? Illa är det...

6. "Ser han inte ut som någon som skulle vara försiktig med sin dator?" (Ej exatkt citerat) KOM IGEN!!!!! Driver du med mig eller? Tror ni att försiktigt människor ser annorlunda ut än oförsiktiga? Betyder detta att om en 150kg kille med långt hår, MC och tatueringar väckt frågan mot Plus så hade det inte varit aktuellt???

Summa sumarum:
* Jag tycker synd om killen vars dator gick sönder.

* Men faktum kvarstår att OM det nu var så att han bara öppnade och stängde locket så hävdar jag fabrikationsfel och då är det något tillverkaren ska uppmärksammas på. Elgiganten eller verkstaden som gjorde bedömningen ligger inte till last för detta. Kunden bör kontakta PB med andra ord och förklara vad som har hänt. Om inte annat för att belysa problemet och se till att PB tar sig en titt på sin konstruktion.

* Sverker måste tagga ner. Du är inte hotfull och du skrämmer oss inte. Speciellt inte när du beter dig som du gör. Det är bara att se på inläggen i den här debatten. Du har tappat din makt i samhället och ett hot från en kund om att gå till Plus betyder absolut INGENTING. Inte mer än att det verkar som att man tydligen tar upp vad ski*t som helst nu för tiden.

Det här var vad som "grinds my gears". Hoppas ni får en trevlig afton och att ni inte missletts vad det gäller skillnaden på garanti och yttre åverkan/försäkring!!

//Birdmountain

Kommentarer
Postat av: MFC

höhö



sjukt är ordet jag letar efter. Tänker inte säga mer för att skona min blodtrycksnivå...

2008-12-03 @ 08:37:51
URL: http://mfc.elmberg.net
Postat av: MFC

Alltså, jag såg filmen nu och kan.. inte med god säkerhet utan med ALL säkerhet säga att han själv orsakat det.



Ja, jag behöver inte säga det till dig men alla som jobbat med att byta lcd:er o annat i bärbara vet att en skärm inte blir så av sig själv! En linje horisontellt eller vertikalt är en sak men det där..



vilken pajas! snacka om att skämma ut sig! Alla vet ju att han själv glömt sitt raddergummi och stängt locket!

2008-12-06 @ 12:34:31
URL: http://mfc.elmberg.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0