Höger vs vänster

Titta på bilden. Om donnan snurrar medurs är du en "Höger hjärnhalva person" och vice cersa. Vilket håll snurrar den åt för er? För mig är det medurs.

image450

LEFT BRAIN FUNCTIONS
uses logic
detail oriented
facts rule
words and language
present and past
math and science
can comprehend
knowing
acknowledges
order/pattern perception
knows object name
reality based
forms strategies
practical
safe

RIGHT BRAIN FUNCTIONS

uses feeling
"big picture" oriented
imagination rules
symbols and images
present and future
philosophy & religion
can "get it" (i.e. meaning)
believes
appreciates
spatial perception
knows object function
fantasy based
presents possibilities
impetuous
risk taking

Kommentarer
Postat av: Perre

Vad är det för jävla psykobabbeltrams! Klart hon snurrar medurs, finns inte en Janne att hon snurrar moturs för någon. Det är väl något ömkligt försök att visa att visa tänk mer med den konstnärliga delen av hjärnan... ömkligt var också mordhotet jag fick per brev i onsdags... är väl en fördel om man stavar rätt namn och skriver rätt adress... :-D

2007-10-12 @ 12:04:09
Postat av: Angeliqua

Jo Pelle, tror faktiskt det. För mig snurrade hon medurs, men när jag visade den för barnen (var för sig) & bad dem visa med handen brevid skärmen så snurrade hon faktiskt moturs för båda två.

2007-10-12 @ 13:07:16
Postat av: J

Äckligt. Moturs all the way. Grattis, Henrik, du har satt igång världens diskussion på KC/Ekonomi :)

2007-10-16 @ 12:24:03
Postat av: Robert

Alltså.....den började med att snurra medurs, men sedan så började den snurra moturs när jag läste texten, efter ett tag så bytte den håll och snurrade medurs igen.... ska jag blir rädd nu?

2007-10-16 @ 17:03:14
Postat av: J

Jag håller med Robert. Den här gången gick den medurs. Menas det med att jag är flexibel då, eller?

:P

2007-10-16 @ 19:16:20
Postat av: Fagel

I all ärlighetens namn så var det afktiskt moturs för mig med första gången men sen bytte den håll och nu kan jag för mit tliv inte få den att snurra åt andra hållet. Robert, tror det är helkört för dig. :)

2007-10-17 @ 10:14:22
Postat av: Robert

Oh my god! Do you mean that I'm körd? Lite läskigt är det eftersom den byter håll titt som tätt. Dock verkar det som att jag själv i viss mån kan kontrollera vilket håll den ska snurra åt. Koncentrerar jag mig så kan jag få den att byta håll. Dämit vilken hjärn-koll jag har ;P

2007-10-18 @ 13:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0