Vårfest i Växjö. Vilken suprise....

 Då var vi hemma från Vårfesten i Växjö. Det var möe trevligt även om kombinationen en kall en i solen gjorde att man blev mest trött och slö än glad och rolig. Men, efter lite intagen dans, mat och dryck så hände något som var makalös roligt.

 Ett band som heter Sirqus Alfon (Finns massor på Youtube) stod på Speakers Corner och spelade. Dom presenterar sig själva, enligt deras hemsida:

"The 9′th of April we are releaseing the most advanced show ever performed on a stage. Broken English, garish out-of-date club fashion, euro-techno and fake jewellery. A postmodern, decayed, out-of-style cultural phenomenon, disguised as avantgarde art. Sirqus Alfon delivers bombastic drama and megastar- interpretations. With a comedy based on the interaction between four eccentric characters and borrowing imagery from old music videos they create a style of old-school slapstick in a new-rave context."

Personligen hade jag aldrig hört talas om dom men dra mig baklänges... Vilket gäng. Dom spelar bortglömda dancehits från 90-talet på ett sätt jag aldrig varit med om innan. Det går verkligen inte att förklara och inte ens efter att ha sett youtube clipp så känner jag att det går att förmedla vilken upplevelse det var. Kan bara säga se dom om ni får chansen.

 Efter det styrde vi skeppet mot Linda och Dompan. Dom spelade vacker klassisk musik med lite blanding av både det ena och det andra. Inte nog med att dom är sååå fina på scen tillsamans men dom är otroligt begåvade på sina instrument vilket dom iofs alltid varit men ändå. Har inte sett någon av dom på ca 11 år och trots att det bara blev ett handskak på språng efteråt så var det väldigt kul att se dom båda. Vi fick höra ett par låtar från Lindas kommande cd vilket var roligt och det ser jag fram emot att få höra mer av. All lycka till er.


Övriga bilder:










Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en fin kväll :)
Tyck gärna till om min nya design förresten :)

2008-05-31 @ 20:31:04
URL: http://sannawiberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0