Jag sjunker - Eller inlägget om "Now you're just somebody that I used to know"

Finns inte en chans att någon där ute som spenderar lite tid på internet har missat det senaste youtub fenomenet med 5 personer som spelar på en gitarr (För er som missat det kommer klippet längst ner i inlägget) men jag vill ta en liten paus i hypen och promota orginalet.

Går vi tillbaka rn 50-60 år så har folk vuxit upp med "ny" musik. Jag minns själv hårdrockens intåg under 80 talet, jag minns grunge, hipp hopp, rap och alla dess avarter och jag kan med stolthet säga att jag faktiskt var med när musikhistoria skapades. Nu har detta inte allt för mycket med denna låten att göra men jag kan känna samma barnsliga förtjusing när jag hör denna som när jag för första gången hörde Kurtan skräna ur sig texter som "Rape me",  "Load up on guns, bring your friends" eller när Eddie med lidande röst proclamerar att "Janie's got a gun".


Så, ett slag för orginalet helt enkelt, även om covern är helt otroligt bra.


Gotye - Somebody that I used to know




Walk off the Earth - Somebody that I used to know (Gotye cover)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0