Irritation - Eller inlägget om hur jag kan bli irriterad.

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja vad det gäller det här inlägget...
Kan börja med att säga hej till Mathilda, om du läser... Vi saknar dig.

Men, det var inte det som var anledningen till inlägget.

För att inte framstå som en fullkomligt nykläckt ny-nazist så vill jag börja från början. Eller rättare sagt, från mitten, närmare slutet, för om jag skulle börja från början skulle detta inlägget aldrig ta slut och jag tänker inte utmana mina få läsares tålamod.

Låt oss börja vid senaste valet.

Jag vet inte hur många som upprepade gånger skrek "KAOS" och "FRUKTANSVÄRT" när SD blev invalda i regeringen. Jag, likt många andra, kände en svag skamvåg skölja över mig när utländsk media rapporterade om att lilla trygga Sverige nu minsan röstat in ett främlngsfientligt parti i riksdagen. Men samtidigt försökte jag ta ett steg tillbaka och försöka förstå varför det blev som det blev.

Som jag ser det kom SD in av två enkla anledningar.

1. Förr i tiden kunde man rösta blankt för att visa sitt missnöjje. Det kan man inte längre och då väljer folk att inte rösat vilket innebär att dom som väl engagerar sig och röstar har betydligt mer att säga till om.
2. Inget annat parti vågar ta debatten om invandrarpolitiken.

Jag är helt och hållet för att vi som land ska hjälpa de som är minde lyckligt lottade. In med dom vara. Låt Svea rike sluta sin famn kring dessa drabbade och låt Svea rike visa för omvärlden att man visst kan vara öppen, snäll och omtänksam utan att allt går åt helvete. Men, i mina ögon har man fallerat fullkomligt vad det gäller detta. Eller nej, öppnat famnen har man gjort, och in släpper man allt och alla men det känns dessvärre inte som att man tänker på nästa steg.

Tänk er själva att ni flyr från vrt vackra land och lämnar allt bakom er för att Ryssarna invaderat. Saudi Arabien säger "Kom hit...". Vi flyr dit allihopa och placeras i ghetton i utkanterna av staden. Ingen bryr sig om vi lär oss språket eller om vi engagerar oss i samhället. Out of sight, out of mind.  JAg anser att följande borde vara KRAV för att man ska få stanna i Sverige och detta säger jag inte för att jag inte vill ha folk här utan för att jag anser att om man som land inte kan integrera folk så har man misslyckats.

1. Krav på språkkunskaper. Inom loppet av X antal år SKA man kunna Svenska
2. Immigrationsverketpolitikerrummetdärmantarbeslut måste börja tänka som människor och inte som maskiner. Jag kan för mitt liv inte förstå varför man utvisar en 95 årig, döende kvinna som man släppt in, som dessutom inte har familj eller vänner kvar när det uppenbarligen finns folk som skiter fullkomligt i att dom fått en andra chans. Skicka ut dom kriminella och låt dom svaga få vara kvar.

Ta detta muntligt med mig så har jag garanterat 100 punkter till men just nu känner jag att jag behöver komma till poängen.

Så... Vi skriker slagord som "alla är lika" och "alla ska med" och.. ja jag vet inte allt men vad jag för mitt liv inte kan förstå är att vi envisas med att tro att alla som kommer hit är lika. Att alla kulturer är anpassningsbara och att alla ska behandlas like.

Läser på aftonbladet idag om en fotbollsmatch i Egypten som slutade med 51 dödsoffer... (Första gången jag kollade var det 30, nu 51 och när jag är klar med inlägget finns det inget som säger att det inte ökat igen)

Detta skulle ALDRIG kunna hända i Sverige. ALDRIG!! Det är FULLKOMLIGT omöjligt.

Kom inte och säg att vi inte är olika...

Kommentarer
Postat av: Robert Holmberg

Har svårt att inte hålla med dig. Inte ofta jag har tid att läsa vad du skriver, men det var minsann kul att komma hit och se dig funderat fram en klart enkel och som många svenskar faktiskt tycker. Men dessvärre av vårt lätt överdrivna ide om att allt ska vara så PK så är det dessvärre inget som någon får prata om.



Ledsamt att se men efter att nu befunnit mig ganska mycket på andra ställen med väldigt stora kulturella skillnader så måste jag medge att svenskar, eller ja kanske inte svenskarna, men Sverige har gått till en minst sagt lätt överdrivenhet om vad som får sägas och inte i detta kalla land i norr. Därav har du det enkla svaret om varför det är på det vis om att det ej diskuteras. Tror faktiskt inte så många hade tyckt så illa om just SD om politiken hade varit mer inriktad på frågor som rör invandring etc. Svenskar är ju duktiga på att klaga. Det klagas på att saker är för dyrt, att saker tar tid och att sjukvården blivit sämre. Men sedan när det ska åtgärdas så är många lika blinda för att det är svårt att få ihop ett helrött samhälle där alla är välkomna och ingen ska jobba. Man måste tyvärr även ut och springa iband om man ska kunna äta en godisbit i andra ändan.

2012-02-01 @ 21:41:48
Postat av: bloggare på icedaniel.se

Bra inlägg ! Riktigt tänkvärt av dig !

2012-02-02 @ 12:27:25
URL: http://www.icedaniel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0