God morgon - Eller inlägget om hur jag förlorade min identitet

Vi har väl alla, vid ett eller annat tillfälle vaknat med ett ryck i en säng och för ett par korta ögonblick stirrat i taket och undrat vart i hela friden man är någonstans. Det kan hända hemma, eller på hotell eller från en soffa efter en exeptionellt bra fest. Men härom morgonen hände något jag aldrig varit med om innan. Jag tror jag vaknade med en släng av alzheimers.

Jag öppnade ögonen och kände den där familjära kännslan av förvirrning men i detta fallet handlade det om att jag inte visste vem JAG var. Kände igen rummet jag vaknade i men kunde för mitt liv inte komma ihåg vem jag var. Vilka mål i livet jag hade, vilken personlighet jag hade, vart jag jobbade, hur jag bodde, hur min familjesituation såg ut.


Måste säga att även om det bara varade ett par sekunder så var det ytterst obehagligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0