Knark är bajs - Eller inlägget om "Definieras vi av de omoraliska val vi gör"

Det här inlägget är inte skrivet för att skapa någon form av debatt ang. knarkets vara eller ikke vara, för det orkar jag helt enkelt inte med utan mer ett inlägg som belyser konsekvenserna av de val folk gör när dom nyttjar narkotika.

Det är ingen hemlighet att jag anser att det borde vara skilllnade på droger, och droger. Det finns en anledning till att val om legaliseringen av marijuana ens kommer på tal och tro mig när jag säger att inom 10 år kommer det vara lagligt. Meeeeeeeeeeeeeeeeen, det var inte därför jag bestämde mig för att skriva det här inlägget. Anledningen var just konsekvenserna av de val vi gör.


Ingen kan ju ha missat debatten om Ola Lindholm och hans positiva testresultat som trillade in för några veckor sedan. Jag lägger ingen vikt i om han är skyldig eller inte, och jag tänker inte skriva något om hur media jagar honom och blottar hans privatliv för han är en offentlig person så det får han vacker acceptera, plus att han själv bemött det hela på sin blogg, men det jag tycker är tråkigt är att, på något sätt,  allt gott han någonsin gjort blir ogjort.


Mannen är en uppskattad programledare, representant för BRIS samt chefredaktör för Kamratposten och nu, pga av ett positivt testresultat så är inget av det värt något längre. De sista två avsnitten av Wild Kids sändes inte ens pga av misstankarna. Man skriver i media att han själv väljer att hoppa av men smyger samtidigt in den lilla lurigen "...i samråd med XXXX har Ola bestämt sig för".


De senaste 10 åren har Ola jobbat med att hjälpa utsatta barn. Blir allt det ogjort för att han testar positivt? Är dom inte hjälpta längre? Visst, det är jävla klantigt, om det nu är så att han verkligen nyttjar. Spelar ju tillbaka på inlägget jag skrev häromdagen om folks val baserat på vad dom representerar men ändå. Jag har svårt att tro att Olas roll i samhäller på något sätt inte betyder lika mycket längre.


För att inte tala om att han inte är dömd för något!!!!


Jag som arbetsgivare kan inte kasta ut en missbrukare som en använd servett, varför kan BRIS, KP och SVT göra det?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0