Vad ska jag göra nu - Eller inlägget om hur luften blev till ord.

Så vad gör man för att få tiden att gå? Min fråga är dock VARFÖR gör vi saker för att få tiden att gå? Jag har väldigt mycket åsikter om saker och ting och även om jag i min starkaste  tro anser att mina funderingar och visdoms ord faktiskt är värda att höra så är jag nog den som står först i kön över att inte lyssna på mina egna ord. 



Som nu… Hur ska jag fördriva tiden tills jag kommer fram. Som igår, hur ska jag fördriva dagen tills jag ska börja min resa. Vi verkar ständigt vara på jakt efter nästa grej. Ständigt väntades på att nästa sak ska börja istället för att försöka befinna oss i nuet. Befinna oss här och nu.



Så när jag själv,  för ett par minuter sedan tänkte till mig själv, hur ska jag fördriva två timmar så kände jag att det här faktiskt är ett problem. Inte ett världsligt problem men ett själsligt. Vi spenderar våra dagar med att schasa bort timmarna medan vi spenderar resten av våra liv med att jaga de få som finns kvar. Det är synd att man inte kan lägga oönskad tid i en liten påse och plocka fram dom på ålderns höst när vi behöver dom som mest. Fast o andra sidan, bara genom att skriva att tid vi har kan vara oönskad gör att jag inte förtjänar att ha dom timmarna till godo.



Med det sagt, försök ta vara på tiden istället. Ring en vän du inte pratat med på länge, blogga, skriv, ta en promenad, läs en bok.. Ja, detta är också sätt att fördriva tiden på men då har man åtminstone fått ut något av det. En dag kommer en promenad vara så långt bortom greppbarheten att du kommer ångra alla gånger du inte gav dig ut.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0