Hur hanterar man sveket, eller gör man?

Under nyårsnatten fick jag reda på att en av mina f.d arbetskollegor sägs ha begått ett av dom mest oacceptabla brotten som finns. Vi jobbade ihop i nästan 4 år och jag kan för mitt liv inte förstå hur det kunde hända men ryktet kommer från en helt oberoende källa som vänner till mig, som även jobbat med honom, snappade upp. Kollar man igenom faktan så verkar det ändå stämma rätt bra och det är väl lite som man säger, det är dom man misstänker minst som är kapabla till det värsta.
Frågan är hur man hanterar det? Jag vet att det är en handfull av oss gamla jobbarkompisar som känner till det hela men jag är övertygad om att det är många som inte gör det. OM han är skyldig till detta så är det inte en person man vill ha i sin omgivning. ALDRIG NÅGONSIN.... Det finns INGA ursäkter. Men om han är oskyldig, vilket det inte verkar som, så förstör den här sortens ryktesspridning en persons liv för alltid...
Hur gör man?
För egen del tar jag inga chansen. Han är struken på FB då jag inte vill förknippas ens med misstanken om vad han har gjort och han är död för mig. Har jag fel ska jag gladeligen be om ursäkt offentligt med men tills dess håller i alla fall jag mig undan.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Vad har dem gjort för något vidrigt!?

2010-01-04 @ 04:21:52
URL: http://mwmw.blogg.se/
Postat av: Skagge

Har också fått det från flera håll samt läst mig till infon. Sjukt. Blev väldigt chockad och ledsen när jag läste det hela.

2010-01-04 @ 08:31:11
URL: http://www.skagge.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0