Men vänta lite nu...???

Perez blir misshandlad och söker hjälp via Twitter????

"Vid nio på morgonen svensk tid kom nödropet från Perez Hilton. På Twitter.
Enligt meddelandet hade han blivit misshandlad på ett hotell när han bevakade musikfestival ”Muchmusic” i Toronto.
– Jag är i chock. Jag behöver polisen nu med en gång. Snälla kom till Soho metropolitan hotel nu. Snälla."


Vilken värld befinner vi oss i när det är smidigare att Twittra efter hjälp än att ringa 9-1-1? Snacka om att ha en narcisistik syn på hur många som läser hans Twitter. Fan skulle jag nu skriva att jag behövde hjälp för att jag blivit knivhuggen så skulle det ta 4 dagar innan någon knackade på min dörr.

Herregud säger jag bara.... Vilken looser.


Kommentarer
Postat av: Mini

FYI så ringde han polisen först, men de kom inte så i det utsatta chocktillstånd han befann sig i, sökte sig till twitter för att få dela sin upprördhet med någon. något som inte alls borde vara konstigt för en person som lever 22 timmar om dygnet på internet och har det som sin arbetsplats. Efter twittrande ringde tusentals personer till polisen som dök upp till slut. Den enda loosern jag ser här är snubben som hackar på ett brottsoffer i en oerhört utsatt situation.

2009-06-22 @ 18:29:22
Postat av: TrooP

Svar till Mini: inte för att va den som är den men det ÄR ganska pinsamt att något av det första man tänker på när/om man blir misshandlad är att lägga ut det på twitter... oavsett om ringt polisen först eller inte... twitter/internet/jobb borde ligga gaaaaanska lågt på listan över saker man tänker på just då... för mig luktar det brits på uppmärksamhet :P

2009-06-22 @ 19:50:44
URL: http://www.troop.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0