Dagens Katrin

Det var då själv fan....

När man äntligen tar sig mod att cruica genom hennes blogg (Katrin Zmyyyz.. Zymmin.... Zymniakosiknorva.... Äsch.) för att hitta något att dissa så visare det sig att hon skrivit ett vettigt inlägg. Ok, det kanske inte är så artikulerat eller välformulerat som en annan hade skrivit för att få fram sin poäng men det duger gott och väl.

Rasister finns överallt. Vi kan alla kläcka ur oss dumma ord/tankar från stund till stund. Tjockisen på ICA som står ivägen blir en Jävla tjockisjävel. Bonden som luktar svinpiss blir Jävla bonnejävel. Den övervintrade hippien som bara vill kramas och gullas blir Jävla hippiejävel. Och jag, som är som jag är blir Jävla jagjävel.

Ja, jag vet att en rassist dissar etniskt ursprung och att man inte kan välja sitt etniska ursprung men jag tror att om man ser till vad som hänt och situationen runt omrking så anser jag att detta är, om än makalöst korkat och smaklöst, en kommentar som kläcks i vänners sällskap, i en pressad situation.

Fan jag känner en grek. Vad säger det om mig????

Och en polack för den delen. Tror jag känner en Bosnier med men vi har inte riktigt kunna klacificera honom ännu.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Det här är ett så jävla känsligt ämne, men jag håller med dig.

Jag tycker att det har förstorats upp och blivit ngt det egentligen inte var..

Vi måste få säga saker till varandra utan att riskera att bli åtalade för det.

Hade dom faktiskt sagt detta till vederbörande hade det varit en annan sak.. men så var väll inte fallet?

Dessutom undrar jag vad "demonstranterna" sa till varandra om polisen, ungefär samma misstänker jag.

2009-02-06 @ 16:59:39
URL: http://goolan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0