Inte lätt att göra rätt

Jag försöker, när jag kan, att köpa ekologiskt. Jag tycker det är ett rätt litet pris och en simpel insatts man kan göra för att hjälpa till lite granna i alla fall. Reklamerna svämmar över med vackra sjöar, gröna ängar och helt sjukt störda mjölkbönder som sätter sina ungar på kossor och tycker att livet är bra så jag kan väl inte annat än att tro att jag kanske påverkas ändå. Om inte annat så kanske mina små inköp gör att dom inte behöver göra så mycket reklam, speciellt Arla. Så idag händer det. Nyheterna på TV4 rapporterar att försäljningen av ekoprodukter ökat med 49% i år. Det är tydligen super duper mycket. Men vad är resultatet? Jo att svenska bönder inte hinner producera i den takt som marknaden efterfrågar och vi måste istället importera. Ekogurka transporterad i bensindriven lastbil från Polen känns helt plötsligt inte lika "ekofriendly"?

Lämnar er med nedan... "Skarru klappa kossan? Ska du? Huh? huh? JUST PET THE FUCKING COW !!!!"
Säger bara HJÄLP!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0