Vad jag har lärt mig av att bli pappa

(Inlägget inspirerat av ett inlägg från Fotbollfruns hemsida)

Efter att jag fick min dotter har jag lärt mig följande:

1. Det är ok att gråta till Disneyfilmer. (Vilket jag tror väldigt mång män helt plötsligt gör efter att man fått barn) Ja det finns något oerhört tragiskt med att se en mammut lämna över ett litet barn till sin pappa efter att pappan letat ihjäl sig efter barnet.

2. Scary på barnspråk stavar "skärij"

3. Eftersom jag inte hade Nintendo när jag var liten så antog min dotter att vi var luffare. "Luffare" frågar jag. "Ja, fattiga" säger hon.

4. Nöjet med att andra skaffar barn är de roliga repliker man aldrig hör i vardagen annars. T.ex "Nej, du får inte måla färg på vovven"

5. Ett barn ser upp på dig med stolta ögon, vad du än gör. Finns ingen som kan få dig att må så bra, samtidigt som man lätter faller ner i gropar och tycker att man inte räcker till.

6. Om du har barn innan men inte din sambo, ta inte för givet att "Det är så dom gör" när din sambo ser på sin förstfödda och säger att hon log, skrattade eller pekade på något. Första gången är första gången. Låt det vara något speciellt.

7. Vissa barn håller andan när dom åker karuseller. Att ta med dom på en tur som varar med än 30 sekunder KAN vara en riktigt dum idé, hur gärna pappa än vill åka Space Mountain på Disneyland.

8. När barn ska viska i ditt öra vill dom gärna hålla för det andra örat så det inte ska höras på andra sidan. Det är fullt normalt. Ditt barn är inte galet.

9. Gör plats på kylskå, nattduksbord, skrivbord, bokhyllor och jobbet för att "fina" teckningar som börjar som streck och slutar som, ehhh... streck med färger.

10 Ja det går att ta hudkräm, parfym, tvål, schampo och balsman och göra en Fin Parfy För Dig Pappa. Tacka och ta emot...

Kommentarer
Postat av: annie

fasen vad vackert skrivet!!

2008-01-08 @ 21:37:46
Postat av: Angeliqua

Måste bara komentera här åxå (himla bra att du uppdaterat så mkt, så jag har ngt att roa mig med medan jag ammar!!)

Ang. punkt 2; Visste du även att My Little Pony stavades "Maij Ltär Påner"?

Om punkt 6; vad var det för ngn stolpskottsambo?
Alla barn är ju unika, what the fuck, jag är rutinerad 3-barnsmamma. Jag blir lika fashinerad första gången de gör ngt nytt, varesig det gäller kotte1 som kotte3.
Det enda som smärtar lite i mitt mammahjärta är att småbarnstiden försvinner allt för fort (inte för att
tala om bebistiden), hade velat pausa ett tag så jag kunde få insupa den sista bebisdoften ur Tuva (som fyller 1 år nästa fredag *snyft*)

2008-01-10 @ 19:40:54
URL: http://b-mark.se/blogg
Postat av: Fagel

Yeah.. She said ammar... titts.... :P

2008-01-11 @ 19:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0