Roligt ju längre man läser...

Ibland kan jag hamna vid en artikel och behöva läs den inte en gång men fler gånger för att förstå vad som just hände. Den är halvkul men lite jobbig för jag känner mig så trög... Men ibland kommer det en mening eller två som bara får hela himmelen att rasa av skratt. Lite som en gissningslek där man blottar ett ord i taget och så ska man rita en bild, eller skapa en ide om vad som händer, och ju fler ord man blottar desto galnare blir det. Nedan kommer ett bra exempel på detta...

Sitter och skiter efter en låååång tågresa och plockar upp tidningen "NU!". För er som inte vet så är detta en skvallertidning. Finns IIIIINGA andra ord att använda för det är renodlat skvaller. Klämmer och bläddrar frenetiskt i tidningen för att hitta något jag inte läst innan och hamnar på en artikel om Kate Moss och Pete Doherty. (Seriöst... Någon gång ska jag döpa om mig till Ty Doherty för då kan mina polare ropa i kör, medan jag ska ha sex med min heta fru "Do her Ty!!! Do her Ty!!!!") I vilket fall som helst så skriver tidningen nedan:

"... när han (Pete) väl skrivs ut från behandlingshemmet har han ingenstans att bo och planerar därför att flytta in hos den evigt stökige och gravt alkoholiserade musikerkollegan Shane McGown..."

Meningen i sig berättar ju om vad som komma ska. Seriöst? Jag såg Shane McGown med The Pogues på WOW. Eller rättare sagt, när han sluddrat sig igenom en vers, gått av scenen för att supa, kommit tillbaka och glömt vart han la micken, så gick jag. tidningen Nu! fortsätter med att skriva:

"Shane, The Pogues legendariske sångare, som låtit meddela att han inte längre har några missbruksproblem att tala om..." VA?!?!?!?!?!? Vänta lite nu... Här kommer en konfliktbild in i samanhanget. Wow, inga problem, Wow, inga problem? Va fan??? Tror han vi är dumma eller? Men, så kommer den dräpande fortsättningen:

"...att tala om eftersom han nära nog slutat med sprit och klarar sig på 12 (!!!!) flaskor vin om dagen."

Ahhhhh... Ordningen är återställd.

HUMOR!!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0