På tal om "Jag e gay..."

Så... Då var man tillbaka här igen. Komsikt hur det alltid florerar massa rykten och skämt om folks sexuella läggning. Att vara gay om man är man har blivit ett skällsord. "Snygga gardiner?!?!?! Fan va gaaaaay du är". Personligen tycker jag det är kul att låta folk fundera. Jag drar mig inte för att krama mina manliga bekantar, eller, om stunden är rätt ge dom en hej dundrandes kyss men allt handlar om tajming och omgivning. Jag har inga problem att krama en kompis mellan fyra ögon om personen i fråga behöver en kram. Kramar behöver vi allihop och det är något vi alla borde bli bättre på. En spontan kram en dag på jobbet kan göra så mycket mer än 100 ord av uppmuntran. Kramar ger närhet och en koppling mellan kramaren och krammottagaren. Det är varmt, fint och mysigt helt enkelt.

Kyssar däremot är lite annorlunda. Finns inget roligare än att ge en kille en kyss när man är i sällskap bland folk som aldrig skulle ha förväntat sig det och som dessutom blir så chockade (äcklade?) att dom näst intill trillar av stolen. (Geten...) Nu skulle jag inte kyssa en killkompis mellan fyra ögon på samma sätt som jag skulle kunna ge honom en kram men det säger egentligen ingenting om vem jag är eller vad min sexuella läggning är heller för den delen.

Så varför är vi så rädda för det här med homosexuallitet. Jag har en tjejkompis som lever i ett öppet förhållande med en kvinna och jag beundrar henne för det. Men redan här blir allt galet. Varför beundran? Är det inte en självklarhet att en människa ska få leva ihop med den man älskar, oavsett om det är man eller kvinna? Självklart är det naturliga svaret på den frågan men det är ju inte så självklart i dagens samhälle och det är männens fel. Män ser ner på andra män som tar den i röven eller som håller händer på stan men så fort man nämner ordet lesbisk så tänds en liten glimma av hopp i hans ögon. Ett hopp om att få vara med i sängen eller ett hopp om att hans kuk minsann är den kuk som kommer få den lesbiska kvinnan att vilja ha män. Det är så urbotat dumt att jag inte ens vet vart jag ska börja.

Jag är allergisk mot nötter (Nu är jag inte det men för argumentets skull så är jag det) och varken kan eller vill äta dom. Jag kommer inte dö om jag äter en Top Hat men jag mår illa och känner mig inte ok. Vad får dig då att tro att just din lilla jivvla jordnöt kommer att få mig att börja äta cashewnötter till min kyckling igen? Seriöst. VAKNA!!!!!

3:e Moseboken, vers 18:22 säger: "Du får inte ligga med en man som en man ligger med en kvinna; det är något avskyvärt" Prisad vare gud som ska älska alla. Och det är väl en hiskans tur att det står där så alla religiösa fanatiker har något att luta sig mot. Den största idioten av dom alla är Pastor Phelps från USA som knullat sig upp till en hel familj av religiöst fanatiska personer som har bildat en kul. Se bla  http://www.godhatesfags.com/main/index.html för mer information om deras budskap. Dom demonstrera vid begravningar, predikar och anser att alla som inte följer guds ord kommer till helvetet. GAHAGHAGHAGHAGHGHAGHAGHAGHAGHAGHA ORDEN TAR SLUT!!!! Dom är dumma i huvudet. (Red. anm. Ett litet frispel av icke grundad karaktär och avser enbart författarens egna åsikter) Nåväl. Bibeln säger även att folk blev 600 - 700 år gamla men jag ser ingen organisation som springer runt, 553 år gamla och kallar alla som dör innan 90 för idioter och att dom kommer hamna i helvetet. Voine Voine, nu spenderade jag så mycket tid på att försöka hitta ett bra motsägelsefullt citat från bibeln att jag fullkomligt tappade tråden.

Summa summarum, ge fan i vem folk vill hångla med och framför allt varför. Det är inte er plats på jorden att säga vem som får göra vad så länge ingen blir skadad. Och med det sagt, om du e gay så är du gay. Älskar dig ändå!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0