Piratpartiet

Jag vet inte ens vart jag ska börja...

Först och fränst tycker jag det är rätt pinsamt att skicka mandat till Bryssel där man ska presentera sig så som: "Hällå. Maj näjm is Kjell änd aj köm fråm the Pajrate Party" (Ja! Dom talar dålig engelska....) Jag är inte politiskt intresserad för fem öre så det som komma ska i detta inlägg grundar sig enbart på mina högts personliga åsikter och inte i någon annans.


1. Sverige Demokraterna får 3,3% vilket är en ökning med 2,2%. Trenden är solklar. Tittar vi genom hela Europa som kommer högerextremistiska parti som en jävla löpeld in i regeringen. Främligsfientligheten i Italien får 2 mandat, 4 mandat från Holland, Finland 1 mandat, Österike 2 mandat, Danmark 2 mandat, Frankrike 3 mandat, Ungern 3 mandat, Bulgarien 1 mandat, Slovakien 1 mandat, Rumänien 2 mandat och England 2 mandat. Nu vet jag inte hur många mandat det finns i EU men dessa idioter tar tillsamanns 23 av de platser som egentligen borde tilldelats folk med lite vett bakom pannbenet.

Varför blir det så här?
- Små partier med få anhängar har mycket lättare att engagera sina följare. Rasseidioterna röstar. Så enkelt är det och alla ni som sket i att rösta (Alla 59%) gör att det är möjligt för dessa parti att resa sig. Tysnad är inte lika med missnöjje. Tysnad är en del av problemet.
- Det finns inget parti idag som driver en bra invandrar politik. Vi ska inte ta in in fler än vi klarar av. Ta hand om dom invandrare som finns hos oss idag. Vi ska inte utvisa Agda 95 år när det sitter tungt kriminella på våra anstalter. Vi ska hjälp dom att lära sig språket och för att bli svensk medborgare så SKA man kunna språket. Det ska vara jobbsökningskrav och det ska finnas resurser till att hjälpa till. Vi ska inte skjuta ut alla invandrar i ghetto-områden och låtsas som att vi ger dom ett bra liv. Vi ska behandla dom som medmänniskor och se till att dom kan vara en del av vår vardag. Kort och gott, anledningen till att SD finns är för att ingen vågar säga vad dom gör. (Nu menar jag inte att SD har en vettig eller bra politik men grundtanken finns där)

2. Piratpartiet får 7,1% Precis som i ovan argument så finns det inget parti som driver frågan. Det gör mig ledsen för det slutar på det här sättet. Piratpartiet är ett källarparti som uttryckte missnöjje och nu har helt plötsligt en hel ungdomsgeneration något att rösta på. Sen att partiet i sig bara engagerar sig i 2% av dom frågor som behandlas är en helt annan sak. När ni dessutom har representanter som är skyldiga staten 18,000,000 i skattepengar så måste det kännas ännu bättre. Nu ska vi inte bara arbeta för att ladda hem material gratis, vi ska blåsa staten på skattepengar. med. "Yaaaaarrrrrr Pirates we beeeeeee".  (Uppdatering: Detta var felaktigt skrivet av mig. Jag blandade ihop informationen i skrivande stund) När man dessutom läser att dom tänker kapa regeringen genom att tvinga M eller S att samarbeta för att i sin tur backa alla deras frågor så blir man fan mörkrädd. Detta kan i slutet resultera i att vi får S regering igen bara för att dom viker sig för PP's krav om samarbete i utbyte mot stöd. Fegt och jävligt omoget.

Jag hoppas innerligt att alla parti går in och vägrar samarbete på samma sätt som dom gjort mot SD



Jag förstården demokratiska vikten i att ett no-name parti kommer så långt som dom gjort men för guds skull... GÖR NÅT MED DET!!!!!

Kommentarer
Postat av: Rasmus

HEY, LÄS PÅ LITE NU VA OCH TRO INTE PÅ ALLT DU LÄSER!



Carl Lundström är/var SVERIGEDEMOKRAT och har INGET med piratpartiet att göra. Han har knappt något med pirate bay att göra heller, han gav dem serverplats. Ungefär som att säljaren till dina vitvaror råkar vara sverigedemokrat.



Så läs på, gör om, gör rätt.

2009-06-09 @ 20:16:47
Postat av: gX

2% är frågor som de tekniska analfabeter som redan sitter i parlamentet inte förstår, du tycker inte att det är VÄLDIGT vettigt att någon kommer och förklarar hur det ligger till för dom?



Var finns bevis på att Lundström är en representant för piratpartiet? Som aktiv i partiet har jag inte sett röken av varken honom eller hans sparbössa (även om jag velat att det var så vissa gånger).



Har du något bättre förslag än en vågmästarställning i regeringen så är du varmt välkommen att lägga förslaget i piratpartiets forum.

2009-06-09 @ 20:26:14
Postat av: Anonym

Ypu lost me after "Jag vet inte ens vart jag ska börja..." Lär dig skriva så du skapar ett intresse kring det du ska berätta om...

2009-06-09 @ 20:34:13
Postat av: Kålan

Hur kommer du fram till 2%? Vad har du för källa till att Carl Lundström är representant för Piratpartiet?



Du verkar inte ha förstått varför Carl Lundström åtalades, men om du hade lyssnat på rättegången så hade du kanske haft en annan åsikt.

2009-06-09 @ 22:43:05
URL: http://argast.nu
Postat av: Annelie

Oj, oj, oj.. många åsikter här Herr Fraggelberg.

Jag lämnar min åsikt utanför i frågan, men jag håller inte med om att du skriver dåligt.

Du skulle passa som krönikör! Det var en fröjd att läsa. Skönt flyt och styrka texten.

Oavsett ämne: MVG!

2009-06-10 @ 16:53:48
URL: http://goolan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0