Ett ogillande av ord

Om det finns ett ord jag verkligen inte gillar så är det "Överförmynderi". Krasst sett kan man säg att det handlar om att det finns personer som ska hjälpa till och ta hand om folk som inte kan ta hand om sig själva. Det är inget fel med det men när fullt friska, socialt anpassade människor behandlas som grönsakskollin som inte kan ta vara på sig själva eller fatta logiska beslut så blir jag lite smått irriterad.

Debatten om rökning som härjat de senaste åren är en sådan punkt.
Rätten att röka gräs är en annan.
För att inte tala om att vi svenskar bara får köpa alkohol på vissa ställen, och under vissa tider.

Nu kommer en vända till i debatten.

Åldersgräns på sötsaker.


Jag vet faktiskt inte ens vart jag ska börja... Eller jo, det vet jag...

Jag är inte emot att man skapar regler och riktlinjer för att hjälpa till och gynna dagens problem men, det jag har problem med är att när man väl börjar pilla på folks rättigheter (OJ OJ OJ vad jag kommer att få skit nu för allt jag skrivit om Piratpartiet innan :) ) så vet man till slut inte vart gränsen går.

Vi förbjuder nazist symboler.
BRA! Dom jävlarna har inte här att göra. Det finns intelligenta sätt att driva invandrar politik på och att raka av sig håret och gå ut och slåss är inte ett sätt att göra det på. Inte heller att hylla en massmördare.

Vi kanske ska ta och förbjuda anarkistsymboler med?
Dom är ju trots allt ett "hot" mot demokratin så varför ska vi låta ungdomar, som tyvärr inte bättre vet, att uttrycka sina förvirrade kännslor?

I krigstider kan vi inte ha folk som bär fredssymboler.
Usa, som har en yrkesarmé, och som ständigt krigar måste ju se fredssymbolen som ett hot mot allt dom står för?

Är ni med på vad jag menar? Ska vi sätta åldersgräns på sötsaker så tar det inte lång tid innan man ransonerar McD vilket kommer att sluta med att folk köper piratkopierade Big Macs på gatan gjorda på hundkött, gamal sallad, government chees och en inte fullt så delikat dressing.

Vi måste tänka ett steg längre....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0