Balkongsommar

Många föräldrar har inte råd att åka utomlands.
Många föräldrar får förlita sig på de gratisalternativen som finns.
Många förlädrar gör så gott dom kan.

Måste man då få det att se ut som att barn som inte får åka på semester har blivit våldtagna och stympade av varenda vuxen i deras omgivning...!!!!

Kom igen.... Föräldrar gör så gott dom kan. Det är inte barnens fel och i all ärlighetens namn så MÅSTE man inte åka utomlands eller spendera 10,000-tals kronor på semseter. Är fullkomligt övertygad om att jag skulle kunna hitta 100-tals artiklar som säger att familjer bör spendera mer tid ihop istället för att åka bort.

Usch! Jag tycker inte om när man nyttjar lågkonjukturen för att få det att framstå som att barnen och föräldrarna lider. Man gör vad man kan med det man har. SÅ ENKELT ÄR DET!!!!


(Källa: http://www.expressen.se/Nyheter/1.1609738/for-allt-fler-barn-vantar-en-balkongsommar)

Kommentarer
Postat av: Angeliqua

Ska tala om att vi inte åkte bort en enda sommar när jag var liten. Pappa jobbade, mamma var hemma med mig & mina bröder.

Däremot blev det dagliga utflykter (oftast till fots eftersom min mamma inte hade ngn bil då) till stranden, skogen med kojbyggen eller till Skälby & mata djuren.

Jag kan tycka lite att dagens barn&ungdomar är något bortskämda med aktiviteter, hoppa upp på cykeln & bege er ut på egna äventyr (gratis är det åxå!)

2009-06-20 @ 15:07:45
Postat av: Annelie

Ja vad dumt! Självklart behöver inte "sommaren" kosta en massa pengar, bada, skogen, lekparker en mysig picnik i parken.. Barn vill leka och umgås med sina föräldrar, sker det i Grekland eller i lekparken ger dom blanka 17 i!

2009-06-21 @ 10:26:03
URL: http://goolan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0