Kan inte skrika kometen kommer för vem vet?

Under gårdagen förgylldes smålands invånares liv med ett enorm sken på himmlen. Själv var jag itne lyckligt lottad nog för att ta del av detta underverk men det finns gott om skildringar i press, såväl som från en god vän. Det intressanta vad det gäller oidetiferbara fenomen av den här sorten är uppföljningen det får, eller inte får.

Jag är av den åsikten att vi absolut inte är ensama i vår värld. Mattematiken talar för det. Om varje tjärna vi ser är lik vår sol på ett eller annat sätt så har vi en oändlighet med solar där ute. Om 0,000000001% av dom solarna har planeter kring sig så betyder det "0,000000001% solar med planeter x en oandlighet solar = en oändlighet solar med planeter". Om  vi då antar att 0,0000000000001% av de planeter där ute har liv så betyder det "0,0000000000001% planeter med liv x en oandlighet planeter = en oändlighet planeter med liv". Med andra ord... Ja ni fattar.

Samtidigt, om jag tittar lite närmare hemmet, så har vi ju internet. Och i dagens samhälle anser jag att det är fullkomligt OMÖLJLIGT att hålla något hemligt. Det finns inte en chans i världen att det finns information där ute om utomjorlingar som inte har "läckt" till den gemene man. Tom när England och övriga länder släpper HEMLIG information så händer absolut ingenting. Pressen rapporterara och uppmanar folk att skicka in sina egna bilder och berättelser och sen, efter ett par dagar, så är det helt tyst. Jag minns för mååånga många år sedan släpptes Project Blue book som var ett projekt som startades på 50-talet i USA där man skulle bedömma om UFO'n var ett hot mot rikets säkerhet. Av alla anmälningar man tog emot så ansågs ca 6% vara oidentiferbara... Detta är på 50 - 60-talet. Tänk hur det måste vara nu när folk faktiskt kan ta kort på saker som händer med mobiltelefoner och digitalkameror. Pressen rapporterara och uppmanar folk att skicka in sina egna bilder och berättelser och sen, efter ett par dagar, så är det helt tyst....

Ska bli spännande att se det senaste fallet nu som jag skrev om ovan. Jag kan sätta 25 kr på att det inte kommer att rapporteras mer om detta.

Säger bara: "Aliens, land here"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0