Bara lite allmänt så där...

Läste i tidningen idag om en man som blev ihjälskjuten av polisen och konstaterar att den här artikeln onekligen var det aboslut sämsta jag läst på länge.

1. Rubriken lyder: Granne: "En jävla skandal"
Vad är en jävla skandal?? Skandal att han skjöts eller skandal att en psykistk störd man får leva och terrorisera ett villa/stugområde så länge utan att någon bryter in och gör något?

2. Överst i artikeln (vad fanken heter den fetstilade texten innan artikeln verkligen kommer igång??) står det: "Varje år skjuts i snitt fyra personer av svensk polis - varav en dör." Något jag bloggat om på sista tiden är hur svårt det måste vara att vara polis idag, speciellt när media beter sig som dom gör så när jag äntligen läser detta, i början av artikeln, så går ju jag under intrycket att så är fallet genom hela den här tragiska historia om en störd man som helt enkelt inte orkade längre. MEN, och här kommer en sådan slägga så man blir trött i huvudet på riktigt, i slutet läser vi "En sökning i TT:s nyhetsbank visar dock att minst åtta personer sköts av polis bara i fjol. Men det är ingenting som RPS reagerat på, säger Engström." SUUUUUUUUUUUUUUUUCK!!!!!!!!!!!!!!

Efter lite mer läsning på nätet så hittar jag nedan:


Jag tycker inte att en dagstidning ska nyttja ord som gör att läsaren inte förstår vad det är som händer och ska man slänga med massa termer så kan man åtminstone, i artikeln kanske ta och berätta vad det betyder. Ok, alla i hela världen kanske vet vad i helskott Rififi är men jag var tvungen att googla det.

Kommentarer
Postat av: alexandra

jätte fin bakgrund! ha en underbar dag :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0