This is the end - Eller inlägget om "nu tar det slut"

Det finns, som vanligt, stollar där ute som säger att jorden kommer att gå under när som helst och det senaste är att det kommer att hända nu på lördag. Nu är inte jag en person som lägger så mycket vikt på sånt här. Händer det så gör det men när någon låser in sig själv i 10 år och börjar multiplicera ord med antalet tånaglar på en halt bergsget för att komma fram till att det är dags nu så kan jag inte riktigt ta det på allvar. Eitherway, när någon sådan här tekopp flyter fram och får lite mediauppmärksamhet så kan man inte annat än att börja fundera lite på sitt egna liv och om man känner sig redo att lämna världen OM det verkligen händer. Och när jag ställer frågan till mig själv så är svaret ja. Fast nej... Det finns vissa saker jag vill ha sagt innan jag traskar vidare.

1. OM det mot förmodan är så att jag dör och ingen annan gör det så vill jag att ni spelar "Brothers in arms" på min begravning.


2. Kom ihåg att jag bokstavligen talat älskade er alla. Tolka mina taffliga försök att få er i säng, eller mina dravvlande fylleslurrade ord att hjälpa er som något som kom från hjärtat.


3. Glöm bort alla sorger och minns mig med glädje.


4. Så länge folk talar väl om mig, omfamna dom. Säger dom illa saker, ignorera dom för allt dom säger är säkert sant men inte någon jag vill bli ihågkommen för.


5. Behandla mina barn och mina vänner som ni behandlat mig. Genom er kärlek till dom lever jag kvar.


6. Ta en extra hutt det datum jag gick bort för att minnas mig, ta även en på min födelsedag.


7. Njut av varandra, lev, skratta, skapa minnen, gå på festivaler, ta oplanerade roadtripps, fotografera, starta band, skriv musik och poesi. Förgyll världen med era konstnärliga alster.


8. Läs dikter, gråt, låt kännslor flöda och sträva efter det underbara i livet.


9. När du tar ditt körkort, lägg en enkrona i skon. Blir du nervös kan du alltid tänka tyst för dig själv: "Va fan, jag har en enkrona i min sko...."


Er vän
//Fagel

Kommentarer
Postat av: Pseudonym

Älskar dig me!

2011-05-19 @ 19:57:08
Postat av: Fagel

Tack själv gorgeous....

2011-05-19 @ 20:03:03
URL: http://fraggelberg.blogg.se/
Postat av: Alice

Jag älskar dig Pappa.

2011-05-19 @ 22:23:37
URL: http://mylifeasemoalice.devote.se
Postat av: Fagel

Och jag dig min lilla snäcka... :):)

2011-05-20 @ 07:12:15
URL: http://fraggelberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0