Forsättning...

Jag skrev ett för ett tag sedan ett inlägg om hur jag kan störa mig på människor som klagar över hur livet är så orättvist men samtidigt inte ens tar sig tid att lära sig prata och skriva ordentligt och idag hamnade jag i ett par roliga situationer på nätet.

Eller vad sägs om:
Beskrivning: funny facebook fails - TaLkiNG ShYt


Det finns en dokumentärskapare som heter Louis Theroux som är galet bra på att skapa kontroversiella dokumentärer. Lite som Michael Moore (fast utan moralpredikningarna) eller Morgan Spurlock. Han har gjort en dokumentär nu som heter Miama Megajail där han besöker Floridas absolut värsta fängelsen och pratar med dom intagna. Ett stopp är på ett militärläger där ett gäng ungdomar varje 6 månader får möjlighet att få straffförkortning i utbyte mot att dom genomgår en bootcamp. Scared straight skulle man kunna säga men jag höll på att trilla av stolen nyss.


En yngling på 14 år, dömd för rån, eller mord eller nått blir tvingad att göra pushups och två drill sargeants står och skriker huvudet av sig. Dom har långt innan etablerat att "I want the first and last word out of your moth to be SIR. DO YOU UNDERSTAND???" Den här killen fattade uppenbarligen inte då han lunkade iväg med ett "Aiiight man"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0