Jag ÄR glad - Eller inlägget där jag tjatar om isbjörnar

Det finns vissa dagar som man vaknar och känner att ingen hade saknat en om man somnade om och aldrig vaknade igen. Men detta är inte en sådan dag. Detta är en dag i raka motsatsen.



Jag försöker alltid se det positiva i saker och ting. Kanske inte alltid för att jag verkligen ser det positiva i det som händer eller sker men för att jag har en djupt rotad empatisk känsla som gör att jag alltid, när det är tungt, relaterar till hur andra har det. Och jag kan lova att även om din kollega just köpte en Ford Mustang och du är sotis på honom så finns det ett, eller ett par barn, i Afrika som är avundsjuk på att du har tillgång till rent vatten mindre än 10 meter från vilken given punkt som helst.



Jag vet att jag tar upp det här om och om igen men jag tycker faktiskt att det är en viktigt punkt att belysa. Vad som än händer, fråga dig om någon dog. Fråga dig själv om du är frisk, om du har folk omkring dig som älskar dig. På vilken månplanet kan en trasig bil, en dyr elräkning eller mat som blir dålig innan bäst före datumet vara värre?

Men, det är inte det jag ska skriva om. Jag tänkte bara stolpa ner lite varför livet är så jävla bra just nu.



-          Jag har underbara vänner

-          Jag har en Isbjörn

-          Jag ska se Foo Fighters imorgon

-          Jag får hämta min bil som varit kaputt ett tag nu

-          Nästa vecka är det KICK FAKKING ASS PEPP med en god vän på Iron Maiden

-          Jag vet att jag är älskad

-          Jag har ett jobb som jag trivs med

-          Till och från skiner solen

-          Webcamen på msn funkade mycket bättre efter en omstart

-          Det finns kvadrilljoner människor där ute som jag fortfarande inte träffat

-          Jag lever, jag mår bra, har underbar barn och underbar föräldrar

-          Min stortå är inte deformerad

-          Jag upptäcker dagligen musik som får mig att bli glad.

-          Ännu en gång, jag älskar mina vänner och allt de får mig att känna.

-          Sa jag att jag har en isbjörn?


Kommentarer
Postat av: sara

DU är ju bara fööör underbar vännen.. stay strong :)

2011-06-22 @ 14:57:50
URL: http://justmesarahh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0