I'm on a train - Eller inlägget om att jag ska sluta titta på RoKo filmer.

OJ oj oj vad länge sedan det var jag bloggade. Känns det som i alla fall men jo, det är nog ett tag sedan. Men, jag är inte mycket för hela ”Idag gjorde jag ditten datten” bloggande utan jag vill gärna att det ska finnas något djup i det jag skriver, även om många av mina inlägg är rena rappakaljan. Men, för mig finns det en innebörd så det så.



Nåväl, vad ska dagens rusande attack handla om då? Ja ni, inte en aning men jag sitter just nu på ett tåg och har verkligen inget annat för mig så jag tänkte att jag kunde ta tiden till att göra något kreativt.  På tal om kreativitet så vill jag verkligen slå ett slag för nedan föreläsning. Den är 20 minuter lång men om du, som jag, är av det skapande släktet så var det en helt underbar föreläsning. Så ta er gärna tid att kolla in den.





Jag måste även på passa på att delge min dröm jag hade i natt som var helt bizarr. Jag kan ibland inte ens börja förstå hur hjärnan funkar. Vart kommer alla konstiga idéer? Hur kan, vad som många gånger är en fullt normal hjärna, drömma om saker som vi gör? Vad är det för muterad gen i våra själar som skapar dessa hav av orimlighet och konstigheter? I min dröm befann jag mig i ett bostadsområde. Hela huset ägdes av en otroligt vacker kvinna (Tänker inte säga vem för då får hon bara storhetsvansinne) som hade lite konstiga idéer för sig. I detta fall hade man byggt hela hyreshuset med ett lager choklad mellan inne- och ytterväggen. Som ett resultat av detta så hade alla som bodde i huset betalat lite för mycket, med tanke på att man inte hade gjort avdrag för de cm choklad som tog upp utrymme. Så när chokladen väl smälte så tyckte den här kvinnan att hon skulle göra rätt för sig så hon skänkte motsvarande totalyta till den som flyttade in först i hyreshuset. 8,543 kvm grästomt. Fullkomligt normalt…



Nåväl, när jag vaknar efter en sådan dröm så kan jag inte annat än längta till den dag vi faktiskt uppfinner en maskin som kan spela in drömmar. Kan ni ens börja föreställa er hur det kommer att påverka det artistiska skapandet? Filmer, tavlo, fotografier, musik… Vi kommer att bli överkörda av en ny era av surrealistiska intryck som kommer att ställa allt på sin gräns. Men, ingen längtar mer än jag. Bring it on…



Har även bestämt mig för att sluta titta på romantiska komedier. Så det så.

 


Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2011-07-11 @ 16:01:35
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0