Dag 8 - Favoritsaker

(Vad är detta?)

Jaha, då var alla lediga dagar slut och alla små griseknoarna är uppätna sedan flera dagar tillbaka. Sakta men säkert börjar man komma tillbaka till de gamla vanliga rutinerna och en av dom är min kära lilla blogg. Dagens topic är ju, som ni ser, favoritsaker och det kan ju bli lite spännande.

Jag har inte riktigt bestämt mig hur jag ska lägga upp det hela. Hur ska man definiera favoritsaker. Kan det vara personer, likväl som ett fysikt ting med en prislapp? Kan det vara en kännsla, ett humör eller en tanke som flyktigt flyter förbi? Eller varför inte en jivvla massa ettor och nollor som genom ett magiskt under transformeras till en bild på en vacker storbystad blondin? Inte vet jag men det spelar heller ingen roll för det här är min blogg så jag får tolka det som jag vill. Hmmm... Insåg just att jag måste ta ett beslut. Skit...

Jag försöker komma på vad jag inte skulle kunna leva utan. För något/någon man inte kan leva utan borde ju vara en favoritsak. Nu menar jag inte de primala förnödenheterna som mat, luft och vatten utan någon man har, eller gör, som är så fantastiskt underbart att man inte skulle kunna klara sig utan det. Kärlek är ju uppenbarligen en sådan sak för mig men jag bevisar ju för mig själv gång på gång att jag faktiskt klarar mig utan ändå. Speciella vänner är ytterligare en sak men även där börjar jag lära mig att leva utan, i alla fall på det sättet som jag föreställde mig att vänskapen skulle vara. Nu låter det väldigt tragiskt och jobbigt för Mr Fraggelberg men så är det inte. Jag mår verkligen bra. Jag har lite att jobba på men det går framåt och jag lär mig själv att steg för steg minska riskerna för besvikelse.

Nog om det. Tillbaka till favoritsakerna.

Jag älskar festivaler. Jag älskar att upptäcka nya band. Jag älskar att laga mat. Jag älskar att lyssna på musik. Jag älskar en bra bok. Jag älskar mina kära tv-serier. Jag älskar att få en spontan komplimang. Jag älskar det spontana i människor. Jag älskar tanken på att fått vara med om så otroligt mycket i människans utveckling bara de senaste 30 åren. Jag älskar att det finns folk där ute som fortsätter hitta på saker som får mig att förundras. Jag älskar hur två mobiltelefoner, tusentals kilometer bort, kan hitta varandra och samanfläta människor utan att det blir fel. Jag älskar att kunna se det roliga i vardagliga ting. Jag älskar att jag är frisk. Jag älskar en kall öl. Jag älskar att grotta ner mig i gamla minnen med gamla, goda vänner. Jag älskar att mäniskor jag sårat under mina år verkar ha det bra nu. Jag älskar att facebook kontinuerligt berättar för mig att det finns hur många människor som helst där ute som jag har gemensamma vänner med. Jag älskar att plocka upp liftare och älskar folk som plockar upp liftare. Jag älskar att hjälpa människor. Jag älskar att planera för hur min otroligt most awesome MC Klubb ska bli när jag väl tappat håret och tagit MC kort. (HERE COME THE PEACEKEEPERS). Jag älskar att skriva, sjunga, dansa när ingen ser, ger råd som ingen tar, köpa saker för pengar jag inte har, lukta illa på morgonen, ha gula tänder, vara lönnfet och ha dålig kondis för det gör mig till en människa. En helt vanlig människa. Och det, mina vänner, älskar jag.

Så med det sagt... Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0