Fablittra - Eller inlägget om Facebook, Blogga, Twittra

Jag har lite svårt att bestämma mig för hur jag vill representera mig själv i den sociala media världen.

Facebook, twitter, blogg... Det är lite som att beställa en hamburgare eller en kopp kaffe i USA: Valen är oändliga och när man väl betat sig igenom alla frågor står man ändå där med en produkt som endast genererar en enda fråga...

Kunde jag valt annorlunda och fått en bättre produkt?

Facebook:
Fördelar är att man hela tiden kan integrera med andra, spontant hoppa in i samtal och dela med sig av sina länkar.  Nakdelen är att man gång på gång känner sig som en jävla stalker bara för att man är lite pratsjuk.

Twitter:
Fördelar är att det är allmänt accepterat att spy ur sig spontana åsikter om saker och ting på löpande band men nackdelen är att det är näst intill omöjligt att hänga med. Svårt att få en bild över vem som gör vad och varför...

Blogg:
Allt finns på ett och samma ställe. Man kan få statistik, kategorier ect men nackdelen är att man når inte ut till lika många som på t.ex Facebook eller Twitter.

Ja, jag är lite av en mediahora. Jag vill ha uppmärksamhet och jag vill ha integration men jag vill inte vara en belastning.

Så, vad väljer man... 

Och nu, när man spelar i band med, så kommer ju hela MySpace tjöret in i det hela!

What... to... do...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0