Det bästa...

Jag är en teaterapa.

Gick estetiska med teater som inriktning och brinner för allt som har med teater att göra. Dofterna, problemen som måste lösas, paniken dagarna innan premiären och gemenskapen. Jag pysslade väldigt mycket med teatern innan men av diverse anledningar föll jag bort från hela scenen undern en lång tid. Men, så en dag, blev jag ombedd av en god vän att hjälpa till med en musikal som går i stan nu och ärligt talat så tror jag att det räddade mitt liv.

Det är en av anledningarna till att jag inte skrivit mycket på sista tiden. Jag börjar jobba runt 7-8 och sen är det direkt till teatern som gäller. Kommer hem runt 1-2 tiden på natten så det finns inte mycket tid över till bloggandet då nätterna spenderas med att skriva ljusmanus, spelar in voiceovers och skapa filmer. Allt för konsten men ack vilken kännsla det ger.

I fredags hade vi premiär så nu lugnar det ner sig lite i alla fall.


Hat-kärlek...


Repetition pågår


Stående ovationer på alla föreställningar ännu så länge


Det är faktiskt en ära att få vara med om något sånt här på Sveriges näst äldsta teater.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0