The Cove

Ok... Jag vill gärna veta hur jag ska få tillbaka mina 1h 31 m som jag just spenderade med att titta på "The Cove"

Låt mig backa bandet lite bara för att förklara varför jag eventuellt kanske framstår som lite bitter just nu.

Jag är trött på mänskligehten. Jag är trött på folk som länkar album på nätet och säger att det är "THE MOST AWESOME NEVER BEFORE SEEN PICTURES" när hela albumet betsår av 100 år gamla bilder som dessutom inte är speciellt AWESOME! Jag är trött på experter som uttalar sig i media och konstaterar dom mest uppenbara sakerna. "Experter säger att det blir halt i vinter..." "Experter säger att det är helt rätt att äta det man kommer över om man är fast i en liten jävla båt i 50 dagar och inte har något att äta." Jag är trött på hyklare, idioter, messerschmidts och allvetare. AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!! Jag vill bara kasta ut saker genom fönstret, sälja allt jag äger och bli fåraherde på Irland!!! Men, jag inser att det KAN inte vara så att alla omkring mig är idioter utan det måste vara mig det är fel på. Det är dock ytterligare en anledning att isolera sig. Om jag inte behöver umgås med männskligheten så behöver inte mänskligheten umgås med mig.

Men, för att återgå till orginalet.. The Cove...

Här kommer en dokumentär som hyllas i hela världen som någon banbrytande, makalöst, fruktansvärt och helt oaccetabelt.

Japaner... dödar... fiskar... Really?

Låt mig nu hoppa ett stag framåt:

1. Delfiner är inte fiskar.
      - Nej det är dom inte. Det är inte kor, kycklingar eller grisar heller.

2. Delfiner är smarta.
     - Ja det är dom men det är kossor, grisar och hundar med.

3. Man behöver inte vara så grym när man dödar dom.
      - Har ni sett hur kycklingar föds upp? Vet nu hur man får tag på fenor till hajfenssoppa? Trodde inte det.

Vi lever i en mångkulturell värld där våra matvanor uppenbarligen skiljer sig från varandra. I afrika åt jag både zebra och krokodil, i sverige har jag ätit pytonorm. I asien äter man hund. Vad säger att min hamburgare är värre än deras lilla vovve eller delfin. Fråga en Indier vad dom tycker om våra hamburare. Då är det VI som är barbarerna.

Nu finns det dock ytterligare en sida till delfinslakten och det är det politiska spelet bakom det hela men varken dokumentären eller alla broccoli knaprande vegetarianer tar up det så jag tänker inte göra det heller. (Jo jag vet att The Cove tar upp det men JAG ORKAR INTE)

Ärligt talat, jag är så jävla irrriterad nu så jag kan inte ens formulera mig längre.

HYCKLERI!!! Jag är trött på alla hycklare... USCH TVI FY OCH SKAM!!!!

Men, för att dra råd från etablerade skribenter så citerar jag Dennis Leary som sa det bäst:

"Hey, I love the animals too. I love my doggy. He's so cute. My fluffy little dog.. He's so cute- There's the problem. We only want to save the cute animals, don't we? Yeah. Why don't we just have animal auditions. Line 'em up one by one and interview them individually. "What are you?" "I'm an otter." "And what do you do?" "I swim around on my back and do cute little human things with my hands." "You're free to go." "And what are you?" "I'm a cow." "Get in the fucking truck, ok pal!" "But I'm an animal." "You're a baseball glove! Get on that truck!" "I'm an animal, I have rights!" "Yeah, here's yer fucking cousin, get on the fucking truck, pal!" We kill the cows to make jackets out of them and then we kill each other for the jackets we made out of the cows."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0