Hyckleri

Jag har tidigare aldrig varit speciellt intresserad av politik. Jag röstar alltid då jag anser att det är vår förbannade skyldighet att göra det men jag har mer eller mindre följt familjens historik, tills i år. Av någon suspekt anledning blev jag intresserad i år. Kan tänka mig att det hade mycket att göra med SD och allt vad dom bidrog till "fighten".
Tolka mig rätt, jag är inte SD anhängare men tycker att deras intåg i riksdagen sägen en hel del mer om folket som INTE röstar på SD än om de som faktiskt gjorde det, men det är ett helt annat inlägg.

Något jag genomgående störde mig på dock genom hela kampanjen var att, vilket iofs inte är nytt, partierna, primärt de rödgröna, fokuserade merparten av sin tid till att berätta varför man inte skulle rösta på den andra sidan istället för att folusera på vad just sitt parti kan bidra med.

Jag, som oinvigd, vill ju veta varför jag ska rösta på ett parti, inte varför jag inte ska rösta på dom andra.

I vilket fall som helst så gick valet som det gick och allt är frid och fröjd. Men, nu kommer det som alltid kommer runt Halloween, skeletten i garderoben...

Först ut var Sofia Arkelsten som anklagades för mutbrott då hon accepterad diverse resor. Oavsett vad man tycker om detta så välkommnade hon en utredning och det beslutades att det inte skulle göras någon då resorna och ändamålen var motiverade. Sahlin ropar slag ord som "Avgå", "Illa" och "Skam".

Och så kommer det... Sahlin utreds för mutbrott

Det är en sak att vara moralpolis när det är befogat men för guds skull, TÄNK EFTER FÖRE!!!! Och det är inte bara den här artikeln som gör mig förbannat. Om NÅGON borde ha lite överseende med tvivelaktigt beteende så är det väl ändå för bövelen Sahlin...



Kommentarer
Postat av: MFC

Mona Sahlin är tragiskt nog Socialdemokraternas största dragplåster och hon har vallats genom den politiska bakgården tills den dag hon är mogen att ta plats som S-ledaren. Tyvärr föll hon pladask redan på 90-talet och allt därefter är som man säger historia.



Nu står Socialdemokraterna utan någon kandidat som kan ta över, varför Mona får sitta kvar ... ett tag till. Bästa kandidate är isf Jytte Guteland från SSU men det säger nog mer om S än just Jytte Guteland.

2010-11-03 @ 09:43:46
URL: http://mfc.elmberg.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0