Djupt vatten

Nu ger jag mig ut lite på djupt vatten men ni som läser min blogg vet att jag inte drar mig från att sticka ut nacken.

Läser idag om Nord vs Syd-Korea konflikten och då speciellt om ett amerikanst fartyg som skickades ner för att spänna musklerna lite. Själva krigssituationen har jag inte så mycket att säg om. Jag menar bara att det är ju inte otippat att lagom till att pymge Kim ska avgå så vill han starta lite skit för att bli ihågkommen. Jag menar, vi kan ju inte låta våra grannar överskrida gränserna med 0,0001 cm. (Sidonot... Kan ni tänka er hur GPS:erna funkar i NordKorea. "Sväng vänster om 145,43 meter..." för dom måste ju uppenbarligen ha ett stelitsystem som inte är av denna världen. Men o andra sidan, när ens ledare kan gå arton hål på 19 slag första gången man spelar golf så är nog allt möjligt)

Back to the ship...

Jag har alltid varit för kärnkraft. Tycker det verkar vara ett, för stunden, bra alternativ till råolja och kol. Jag inser att det finns risker och att avfallet är lite vanskligt att hantera men innerst inne känner jag att det avfallet KAN inte påverka vår miljö på samma sätt som kol och olja gör, under förutsättning att skiten inte smälter och det lir en katastrof men i all ärlighetens namn så måste dessa olyckor vara marginella jämfört med den skada olja och kol orsakat. Kort och gott, detta skeppet som kommer lastat med ett litet lands hela arme drivs av två kärnkraftsmotorer som kan driva den här staden framåt till havs i 20 år... TJUGO ÅR!!!!

Så, innan någon miljöaktivist hoppar på mig nu och börjar kalla mig idiot för det jag skriver så vill jag veta hur många milljontals liter råolja/disel/bensin det hade gått åt att driva det här fatryget 3,000,000 nautiska mil. SEN kan vi ta en diskussion.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0