Ska vi inte ge oss in och förbjuda lite?

Mitt senaste inlägg explodera verkligen in in något väldigt kul och intressant. Vi har helt klart vå läger som kommenterar just nu och även om jag personligen känner att hela poängen gick förlorad, vilket var att det är farligt att tumma på människors rättigheter, så tycker jag debatten som råder är otroligt spännande. Många intressante kommentarer och åsikter, både för och emot. Tack....

Samtidigt hittar jag en artikel på Abladet idag, som iofs var lite av en tråkig tårdrypare men, det som skrämde mig var kommentaren i slutet att vissa av barnen i skolan inte kunde visste skillnad på en tomat och en potatis. Hälften av invånarna är överviktiga och i det här fallet är det ju solklart att övervikten beror på folks medvetna val och motvilja att förbättra sig. kan vi itne förbjuda något där med? Dom kostar ju staten pengar... (Nej, jag vet att välfärden inte existerar i USA på det sättet vi har här och att individen inte drabbas på samma sätt men om vi låtsas att det är i Sverige. Tjockisar med medicinska besvar finns det ju i sverige med...

Kommentarer
Postat av: MFC

Det är tragiskt faktiskt. Behöver inte säga mer. Orkar inte säga mer om USA...

2010-01-19 @ 19:01:19
URL: http://mfc.elmberg.net
Postat av: Trollet

Där drabbas ju allmänheten på liknande sätt som i sverige av att andra misssköter sig.

Skillnaden är att deras försäkringspremie blir högre istället för skatten.

2010-01-19 @ 23:14:53
Postat av: Alexander

Problemet med USA är att de är rädda att trilla åt vänster...

2010-01-20 @ 16:45:55
URL: http://alexanderism.blogg.se/
Postat av: Fagel

Bortsett från de stora, Ryssland och Kina, så HOPPAS jag att vi alla är rädda för att trila åt vänster, om det nu var politik vi pratade om. Om vi bokstavligen talar om att trilla så är jag också rädd för det för jag har mina ringar i örat på vänster sida och det gör så JÄVLA ont när man smäller i dom... :):)

2010-01-20 @ 18:03:12
URL: http://fraggelberg.blogg.se/
Postat av: Alexander

Hehe, jo...I och med min ringa ålder är jag väl inte allt för rädd att trilla åt vänster, men min politiska uppfattning är under uppbyggnad.



Men grejjen är väl den att man bara hinner säga sjukförs och sedan är man stämplad som kommunist, marxist, leninist eller maoist om man skulle råka befinna sig i USA.



Men, försök få av dem under fallet ;P

2010-01-20 @ 18:28:42
URL: http://alexanderism.blogg.se/
Postat av: MFC

Apropå att förbjuda... Se url


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0