En erfarenhet rikare....

Idag har jag gjort något jag aldrig gjort innan.

Det var väldigt uppfriskande. Om inte annat JUST för att det var något jag aldrig gjort innan.

Det finns mycket saker jag aldrig gjort innan men just denna kan jag nu stryka från min lista.

Jag.... Jag har varit på hockey.

Lakers spelade idag mot AIK på hemmaplan och jag... var... där...

Det började med att man på jobbet erbjöd ett par biljetter och då jag har dottern i helgen, och nu påbörjat mitt nya äventyrsfylda liv så tänkte jag att det hade varit en kul sak att göra tillsamans, då hon inte heller varit på någon match innan. Dessvärre försvann biljetterna fortare än fort men tack vare en god vän så löste det sig ändå och nu är vi precis hemkomna från denna rysare till match.

Låt mig dock backa bandet lite och förklara varför detta må hända är en sådan stor sak för mig.

Jag gillar inte sport. För mig hade fotboll varit mycket roligare med 5 bollar på plan och en av dom var riggad med en landmina. Vapen och diverse tillhyggen ska vara tillåtna och det lag som har en spelare kvar när matchen är slut vinner.

Ishockey är för mig lurendrejjeri. Hör jag ordet "icing" förväntar jag mig, i sann maffia anda, att någon ligger död på isen när man blåser. Hör jag "slicing" förväntar jag mig att MINST en spelare bärs ut med en avskuren halspulsåder eller något av liknande fatalt resultat.

Dom enda sporterna jag verkligen uppskattar är de där folk medvetet gör sig illa. När man zappar och hittar folk som kör mopeder upp för en backe tills dess att de voltar baklänges så jublar jag som en 5-åring på julafton.

Jag ska dock inte göra en Guinness och säga att jag föraktar sport och alla som har med det att göra. Jag kan bli upphettsad när det är stora evenemang så som EM och VM men då ska det delas med andra. Låt mig dock dela med mig av mitt absolut största nöje under dessa evenemang genom att citera min Facebook post minuterna innan matchen började:

"Snart dags för avspark. Har hört att AIK är grymma på hörnor. Undra vem som sjunger i halvlek? Alice och jag undrar dock bara vart Zlatan är"

Det finns INGET roligare än att driva med folk som är sportintresserade.

Men, för att återgå till gemenskapen av en händelse. Ikväll delade jag den känslan med 2666 andra personer.

Det tog banne mig inte mer än 5 minuters spel och 3 rammsor från klacken innan jag kom på mig själv med att skrika "KÄMPA", "PRESSA" "KOLLA BACKEN". Jag har inte en aning om vad det är jag säger men jag hör folk omkring mig säga det och jag, som den livsnjutare jag är, hakar på obönhört.

I andra perioden säckar jag ihop som alla andra och blir tyst och deprimerad eftersom vårt ÄLSKADE Lakers håller på att förlora, för att lika snabbt, under 3:e perioden ställa mig upp och jubla och skrika så fort dom kommer nära mål. Jag skulle vilja stanna vid att säga att detta var en toppen upplevelse men när vi lämnade arenan i 18 minusgrader sneglade jag och Alice på varandra och sa: "Det här måste vi göra om..."




STAY DOWN BITCH!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0