Ensam går du aldrig ut i din stad

Med ett åtdraget smile går du runt i din stad
Och du vandrar förbi alla hus som i rad
kantar livet i staden, i den ort där du bor
Traskar runt i en mara, du har glömt dina skor, kära vän
 
O du ler mot en främling som du snabbt glömer bort
Tittar ut över vattnet och du drömer dig bort
Leker storstad i livet men är liten och rädd
Kanske hamnat på sniskan eller blitt vilseledd, vad vet jag


Men ensam går du aldrig ut i din stad,
du har packat en väska med minnen att ha
Vid din sida när saker blir struligt och tufft
Du kan andas, förse dig med luft


Vandrar vidare ut i ett analkande liv
Spelar poker med framtiden, ber om vinnande giv
Tragiskt nog är jag inte vid sidan om dig,
Sitter ensam och gråter, vad hände med mig, så säg


Blicka framåt är fel, framtid byggs på det från förr
Söka livet med dig, blev en stängande dörr
Jag går ut i min stad, i den ort där jag bor
Känner framtiden blekna, ja nu är jag ej stor, utan dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0