JAG ORKAR INTE!!!!

Satt och slösurfade på Abladet och hamnade vid den här artiklen med Michael Moore som historiskt gjort väldigt många samhällskritiska dokumentärer som jag verkligen gillar. Anledningen till att jag tänkte göra ett dunderinlägg om detta var rubriken: "Kapitalismen måste avskaffas".


Så, för att ha tillräckligt med kött på benen för att kunna såga honom vid fotknölarna så började jag lusläsa intervjun men när jag kommer till kommentaren: "Det finns ett antal amerikaner som fortfarande inte har förlikat sig med det faktum att landet leds av en svart amerikan." så orkade jag inte mer.


Snälla, kan någon berätta för mig varför det är av vikt just nu? JA - det är historiskt att USA har en svart president. JA - Det är historiskt att man för en gångs skulle faktiskt inte väljer den största idioten utan den, som för stunden, verkade ha landets bästa i sikte under kampanjen.


Men är det konstigt att rasfrågan är så otroligt stor i USA när man FORTFARANDE anser att hudfärgen på deras ledare ska styra hur personen i fråga styr landet? Gul, vit, svart eller grön!!!! Vad spelar det för roll? En ledare ska leda och då ska det inte spela någon roll vilken hudfärg personen i fråga har...


Tänk bara om vi skulle få hit marsianer som tog över. Vad skulle vi säga då?


Fi fan grabbar... Nu har vi en grönhudad ledare. Ta mig fan om inte arbetslösheten blir 0% och alla kan leva som milljonärer!!!


Kommentarer
Postat av: MFC

Michael Moore är en tönt!



Har inte sett hans skitdokumentär och tänker inte göra det heller. Gissar att han inte nämner "700 trillion dollar elephant" (Googla).



Jag ska ge några heta tips som kommer lära dig mer om finanskrisen än vad tönten klarar av



1. http://www.youtube.com/watch?v=Kvv_5Q4EfNI



2. http://www.youtube.com/watch?v=ZdLHKTZQ3eE (del 1 av 4)



2009-10-05 @ 01:19:17
Postat av: MFC

Här är en annan recension av Moores film.



http://www.zerohedge.com/article/defense-capitalism-true-love-story

2009-10-06 @ 19:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0