Vad är det som händer i musiksverige?

Fö er som missade min recension av Graveyard så kan jag nämna att jag älskar all sen 60-tal, tidig 70-tals musik. Zepplin, Jopplin, Hendrix, The Doors etc etc så det är väl kanske ingen suprise att jag gillar Caroline af Ugglas med tanke på hennes Janis sound som hon generar. Och med det sagt behöver jag kankse inte heller säga att jag verkligen diggar hennes låt i Melodifestivalen men om det är en sak jag sagt sedan dag ett, oavsett vad jag tycker om den, så är det att det är inte en Melodifetival låt. "Svenska folket är inte redo för den", "för mycket 70-tal" etc etc.

Så med det sagt, hur jä***la fel har inte jag???? Inte nog med att hon fullkomligt tog hela festivalen med storm igår när hon dundrar rakt in i globen men nu verkar det som att svenska folket tycker att hon ska vinna finalen med och skickas till Moskva. Vad är det som händer med musiksverige? Är brunt och orange på väg tillbaka? (I skrivande stund insåg jag just att hela Hultsfredsfestivalen går i orange i år!!!!!!) Är det dags för en loop tillbaka till begynnelsen? Har folk tröttnat på plipp plopp och dunka dunka? Om så är fallet så kommer ju jag att bli hipp igen?

Jag visste det. Om jag bara håller fast vid vem jag är så kommer cykeln att hinna ifatt och göra mig trendig. MWOAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

För en gångs skull så tittade jag på detta spektakel. Å fick rätt igen.



Uttagningen då hon var med i början.

Jag sa, förmodligen av reflex, -där har du min vinnare. Tommy då, som är en TV-spektakelfestivalfjolla av rang, undrade om jag var mer drogad än vanligt.



Min motivering var lika enkel som självklar:

Hur kan man inte älska en kvinna som kör en Janislåt med dithörande kroppsligt uttryck, och har mod nog att framföra detsamma iklädd skodon modell illgröna gummistövlar i storlek 46?

2009-03-08 @ 22:40:45
Postat av: Mats

Nu blev min kommentar ovan onödigt anonym igen, så det har jag ändrat på nu.

Mvh Mats

2009-03-09 @ 11:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0