Som respons till Annelie

Annelie skriver att hon aldrig tänkt så innan men alltid kommer att göra det nu när hon läst inlägget om Chipsmannen. Låt mig då plantera ytterligare ett litet frö i era älskvärda hjärnor.

Kan man bilda sig en uppfattning (JA JAG VET ATT JAG SKRIVIT OM DETTA INNAN! Svchyyyyyy) om man själv inte varit på plats och upplevt det som hänt?

Låt mig fråga dig detta.

Vad tycker du om kriget i Irak?
Kan du beskriva Afrikas slätter med tre ord?
Vad anser du om hockeymatchen mellan Lakers och AIk häromdagen?
Hur ser jorden ut från rymden?

Jag tar för givet att ni alla har ett svar på var och en av dessa frågor men, då ställer jag motfrågan... Hur vet ni att det ni skriver stämmer? Om ni inte varit på plats i Irak, på matchen eller i Afrika så kan ni OMÖJLIGT veta hur det är. Ni bygger era åsikter på andras åsikter. Tänk efter... Visst är det så? Andra människor rapporterar och väljer vilka bilder ni får se och utifrån det bestämmer vi oss för att Afrika ser ut som det gör, eller att kriget i Irak är fel/rätt.

Som dom sa i Matrix: This is your last chance. After this, there is no turning back. You take the blue pill - the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill - you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Min fråga är bara, vad fan hade hänt om han tog båda??

Kommentarer
Postat av: MFC

Diarré så klart. Naturen är sådan att man inte kan få det bästa av två världar o då blir det oftast skit! =)

2009-03-25 @ 19:50:36
URL: http://mfc.elmberg.net
Postat av: Anders

The Truman Show?

2009-03-29 @ 14:34:59
URL: http://dopplereffekten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0