Recension Hultsfredsfestivalen White Lies - To lose my life



01 - Death
02 - To Lose My Life
03 - A Place To Hide
04 - Fifty On Our Foreheads
05 - Unfinished Business
06 - E.S.T.
07 - From The Stars
08 - Farewell To The Fairground
09 - Nothing To Give
10 - The Price Of Love
















För er som bummar för att Depech Mode inte kommer till Hultsfredsfestivalen men väl till Arvikafestivalen så kan ni trösta er med White Lies. Hela plattan håller samma melodiska "ödes" ton som Depech gör och det är en väldigt melodisk och dramatisk skiva. Jag gillar Depech men är ingen storfantast så jag kanske drar paraleller som inte finns men jag tycker got och väl att White lies håller en likvärdig standard, om inte bättre. Skönare sång, lite mer tempo i låtarna och ett härligt gung helt enkelt.

Låtar att lyssna på? Well, alla är bra men den som fick mig var Farewell to the playground.

Betyg: 4 synthare av 5 festivaler möjliga










Kommentarer
Postat av: Daniel

det finns något minst lika bisarrt med någon som gillar depech mode! eller kanske inte... comebacks har aldrig varit min starka sida XD

2009-03-04 @ 14:34:02
URL: http://danielgame.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0