På tal om att förbjuda....

Nationaldemokraterna verkar tjäna lite pengar på att sälja Astrid Lindgrens böcker med motiveringen:

"...ännu fler ska få ta del av den nationella litteraturen och stoltheten över vårt folk och fädernesland"

Jag tror inte ens jag behöver börja med att berätta hur fullkomligt dumt detta är men det som gjorde mig lite förbannad var att det är ju till barnen dessa bäcker säljs och dom kan ju faktiskt inte rå för att deras föräldrar är idioter.

Tack och lov så verkar någon ha samma åsikt som mig och sa i artikeln:

"Samtidigt tycker vi att det är viktigt att böckerna når alla barn, oavsett vad de har för föräldrar."


BRA tänkt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0