Konstfack slår till igen...

JAG JOBBAR HALVDAG IDAG OCH BLOGGAR SÅLEDES INTE PÅ ARBETSTID!!!

Det skulle inte förvåna mig om den makabra händelse en lokförare utsattes för till slut kommer att visa sig vara ytterligare ett konstfackpåhitt.

1. En kvinna fejkar sinnessjukdom i syfte att visa... ja vem fan vet vad syftet vad men att kalla det för konst tycker jag är absurt. Kom inte med "Konsten är i betraktarens ögon" för om man kan se detta som konst så lever jag hellre som enögd i en blind värld.

2. En elev klottrar ner en tunnelbanevagn i syfte att visa... ja ni ser vart detta är på väg?

Av den anlednigen skulle det inte förvåna mig om det är konstfack som ligger bakom skiten med dockan på järnvägsspåret med.

Jag har inga problem med att folk uttrycker sig men det som gör mig FÖRBANNAD är:

1. Vi, skattebetalarna, betalar bidrag till konstfack för att dom ska kunna bedriva sin verksamhet. (Kulturbidrag etc)
2. Vi, skattebetalarna, betalar för alla merkosnader i form av utryckning, sanering, psykvård, rättegångskostnader etc.
3. Vi, skattebetalarna, förväntas BETALA för att komma till konstfack och se slutresultatet.

VA FAN!!! Vi har redan betalat två gånger. Konstfack borde ha en skylt som säger "SKATTEBETALARE, och pensionärer, kommer in gratis."

Snacka om bortslösade resurser....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0