Får man skämta om vad som helst?

Jadet är frågan och många innan mig har diskutera ämnet vilt och brett. Men hur är det egentligen? Självklar kommer inte alla ha en likadan syn på det här men vad säger den stora skaran?

En av mina bästa vänner är grek och vi skämtar konstant om detta. Nej han är inte adopterad, han är importerad. Skattad och klar.

Så fort något går fel så är det för att han är grek. Eller om man ser en get så slänger man lite kärlekshintar till honom. För att inte tala om vad som händer när det luktar viktlök. Det komiska i det hela är att det är faktiskt han som står för merparten av skämten. Inte jag. Så frågan är, gråter han sig till sömns varje kväll eller är han ok med det här?

Eller varför inte ta min andra vän som är från Kenya. Han satt häromdagen och konstaterade att han var tvungen att åka på semseter snart eftersom han började bli blek... Kom igen!!!!

Var går gränsen? Och frågan är, skämtas det bara om minoriteter eller har minoriteterna skämt om "oss" med? Skriv gärna några exempel i så fall. Dying to know.

EXX Ohhh EXXX ohhh
-Gossip Girl-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0