Det är tuffa ord i sporten...

"Balotelli rasade mot Wernbloom: ”Rörde honom inte”"

Jag har alltid tyckt att fotboll är en ganska fjantig sport om jag ska vara helt ärlig. Jag har FULL förståelse för folk som gillar det men för mig handlar det bara om.... ni ser, jag vet inte ens hur många som är på planen. Men, för mig handlar det om x antal vuxna människor som springer på en på tok för stor yta och vars syfte är att placera en boll i en bur.

Konceptet är jag inte emot, vuxna människor måste få leka av sig som med och fotboll är inte på något sätt värre än någon annan sport men när jag läser att Cristiano Ronaldo säljs för närmare en miljard kronor. Det finns något väldigt sjukt med världen när man betala sådana summor för folk som sparkar boll.

Men, anledningen till inlägget? Jo, det är inte bara Wernbloom som är en "barnunge".



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0