Åsikterna flödar om Piratpartiet

JOBBAR HALVDAG IDAG OCH BLOGGAR SÅLEDES INTE PÅ ARBETSTID!!!!

Efter mitt inlägg så är det en del som hört av sig ang mina åsikter. Vissa idiotförklarar mig, andra vill bevisa att jag har fel. Tycker betydligt mer om dom som vill bevisa att jag har fel.

En av dessa personer är vår blogg vän Anders som driver Dopplereffekten. Läs gärna den här artikeln, mycket intressant information och väldigt välformulerade åsikter.

Dessutom måste man ändå säga att det blev lite av en vinst nu när Frankrike sa nej till deras inskränkningar på fildelare.

För min egna del så vill jag bara klargöra ett par saker så mitt tidigare inlägg skrevs lite i stundens hetta.

1. Jag tycker det är bra att det finns något parti som driver frågan som PP gör. Inget snack om saken. Men, allt eftersom internetanvändare registreras så kommer folk att hitta sätt att komma undan allt detta. Problemet är inte att fildelare registreras och sen kommer undan men allt eftersom kloaking (Du kan inte se mig) teknologin utvecklas, dessto svårare blir det att sätta dit dom riktiga problembarnen på internet. Om jag får läsa ett recept som innehåller saffran igen så kommer jag att skjuta migsjälv. ;) Skämt o sido, när fildelare blir anonyma blir även terrorister, pedofiler och andra kriminella väsen det också. DÄR har vi ett problem som är värt att diskutera. Allright, brott som brott men jag tror att man måste ta och skilja lite på allvarsgraden i det hela. Ungefär som knark, men det är en HEEEEELT annan diskussion. ;)

2. Integritet på internet? Det är som att stå naken på stortorget, sjunga "Bä bä vita lamm" och sen blir förbannad för att någon tittar. Sorry, men det är bara att inse. Integritet på internet FINNS inte. Om det inte är staten som tittar så är det någon annan. Anledningen till att folk är så förbannade är för att det är just staten som tittar nu.

I vilket fall som helst så är det intressant, det är historiskt och det är jävligt spännande att följa. Jag hoppas bara att det är dom blåa som till slut väljer att samarbeta med PP så inte Sossarna kommer till makten igen. Mona Sahlin?

Säger som det sas i Watchmen:

"The world will look up and shout "Save us" And I'll whisper, no...."

Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag tycker du är modig som vågar skriva som du gör. På riktigt.

Att få kritik är en sak, men att ta den är en annan.

Du gör det super bra!

Fjäskar inte av någon anledning, känner bara för det. Hihi

2009-06-11 @ 20:11:52
URL: http://goolan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0