Lysande start på del II av semestern

Så i helgen började jag få duktigt ont i min tå. Tänkte inte så mycket på det då det kändes som att det bara var en nerv som kommit i kläm. Men när jag, 03:40 i Tisdags morse var 10 sekunder från att såga av mig foten så insåg jag att något var väldigt fel så efter ett besök oh farbror doktorn så visar det sig att jag troligen har gikt.

Vad jag inte för mitt liv kan förstå är hur kroppen egentligen fungerar?!?

Jag har för mycket urinsyror i kroppen som jag inte kan bryta ner. Vad gör vi? Äh va fan... Vi lagrar skiten i stortån....!!!!

För er som aldrig haft detta så kan jag inte beskriva smärtan för er. Det GÅR helt enkelt inte. Men, om ni läser nedan beskrivning så kanske ni får en lite susning om hur onte det gör.

Vid en giktattack kommer besvären plötsligt och oftast nattetid. En led, oftast stortåns inre led, blir snabbt öm, röd och svullen. Smärtan blir värre under några timmar, och leden blir mycket känslig för beröring. Ett lätt tryck av exempelvis lakanet kan ge våldsamma smärtor. Du kan få feber, frossa och känna dig sjuk.

Lägg då till att det, naturligtvis, inte går att stödja sig på foten så förstår ni hur de första dagarna har varit på semestern. Illa illa illa. Så nu går jag på 18 Ipren/Alvedon om dagen för att smärtan ska lägga sig. Wohppa!!! Och jag som aldrig tar tabletter i vanliga fall. Hur kul är det då???

Ja ja, en dag i taget men det som gör mig mest orolig är att det som kan orsaka problemen är öl och rött kött. Så nu går man på en rött-kött-ingen-öl diet. Hur otroligt roligt är det då? Får bli ren sprit och kyckling istället. :):)

Hur har ni det då?

Kommentarer
Postat av: Din mamma

Kärring!

Gå å jobba med dig istället!

Sitta hemma och tycka synd om sig själv = Kärringfasoner.



Har du semester ska du bege dig ut i skogen och hugga ved. Det är saker som riktig män gör.



PS. Det är egentligen inte din mamma som skrivit detta... En varm hälsning från Borlänge. DS.

2009-07-29 @ 12:19:14
URL: http://www.dinmamma.se
Postat av: Angeliqua

Usch då.....nej Portvinstå har jag aldrig haft.

Men fick knät krossat förra sommarn & låg 48 h med etablerade värkar med 1:a barnet...så jag tror nog jag har en liten susning om hur ont det kan tänkas göra ;)

2009-07-30 @ 10:39:40
Postat av: Anonym

Gud va snygg blogg :D har du gjort designen själv?



ha en bra dag!

2009-07-30 @ 10:53:31
URL: http://carrobruden.blogg.se/
Postat av: malinm.se - en smart brunett!

Det du beksriver om tån har min väns pappa också! Hemskt!

2009-07-30 @ 11:18:06
URL: http://malinm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0