Ett svar på en kommentar...

Fick innan nedan svar på inlägget "Som om hypen inte var tillräcklig" och tänkte jag skulle ta och bemöta det, mest för att jag just nu inte har något annat att göra. Men, efter att ha läst bloggen "Noterade Reflektioner", som kommentarren kommer ifrån så inser jag att jag är ute på djupt vatten. :) Det verkar vara en oerhört seriös och välskriven blogg och helt klart i en anna liga än min blogg. Lite som att ge sig in i en konspirations-politisk debatt med MFS. :) Men, jag är inte den som är den so here goes...


Jag upphör aldrig att förvånas över bloggares oförmåga att inse att det är förbjudet att stjäla bilder/foto för att publicera på sina egna bloggar. "Det är lätt att skära breda remmar av andras läder" är ett uttryck som fler borde tänka över!
För sanningen är ju att mängder av bloggare inte skulle ha många besökare om de inte stal foton hej vilt och använder dem för att spy ut sitt förakt.

Här attackeras Winehouse i en upprepning av vad Aftonbladet redan skrivit och det enda som tillförs är ett stulet foto för att understryka föraktet - har skribenten några funderingar på vilket förakt han själv erhåller och förtjänar med sitt beteende - jag menar , det är ju inte så att du såsom Winehouse eller fotografen TILLFÖR något... eller?

Syftet med inlägget var inte att attackera Amy på något annat sätt än att jag har svårt att se hur en människa kan låta sig själv förfalla på det sätt hon gjort. Det jag skriver är inte an attack. Det är bara ett konstaterande. Anledningen till att jag ens valde att kommerntera detta NU är för att det i skrivande stund går en live koncert på MTV med henne och jag lider med henne och de stackars människor som betalar för att se henne. Vad det gäller din kommenter om att mitt inlägg är en upprepning av vad Aftonbladet redan skrivit så var det inte mycket i mitt inlägg som kom från den artiklen. Möjligen raden om att hon hemsökts av MJ men resten var, om jag inte minns helt fel, bara min syn på, och tolkning, av vad artikeln handlade om samt hur mina funderingar kring det hela är. Jag är inte Amy, jag var inte där när det hände och jag har inte pratat med henne så att skriva något annat än det som står i artikeln vore fel, så vidare det inte är min egna åsikt, vilket inlägget är.

Min blogg är inte till för att användas som en nyhetskälla. Tittar du vidare så kommer du märka att min blogg handlar om iaktagelser i vardagen. Iaktegelser i allt från knäppa skyltar i affärer till saker jag läser om på internet. Om det jag gör TILLFÖR något har jag inte en aning om, inte mer än att bloggen TILLFÖR något för mig personligen. Vill folk läsa så är folk välkommna att göra så. Om detta sen resulterar i att jag erhåller, eller förtjänar förakt är inte upp till mig att avgöra. Det får ni som läsare avgöra.


Kommentarer
Postat av: MFC

Jag ska be och få tala om att Aftonbladet bryter rätt brutalt mot ©-reglerna själva, detta har jag egen erfarenhet av som f.d. bloggare. Säger inte att det ena rättfärdigar det andra men den ömsesidiga respekten för innehåll på nätet är inte balanserad på långa vägar när vi talar om Aftonbladet. Dessutom kan vi diskutera hur Aftonbladet utnyttjar bloggares bilder och texter i sin portal "Bloggportalen". Samma portal som gjorde fejk-blondinbella till Sveriges största (och mest överskattade) bloggpersonlighet 2008.



Men det är klart, USA-mentaliteten sprider sig. Stämma allt o alla och går det inte att stämma så lagstiftar vi regler så att man kan stämma!



Läste förresten att AP (Associated Press) ska införa DRM-skydd på sina nyheter. Det är ett steg mot en reglerad informationsspridning vi inte sett sedan Hitlers dagar. Undrar vilkan nyheter som blir gratis?

2009-07-31 @ 00:47:13
Postat av: MFC

Bifogar länk (under URL) ang. APs DRM-skydd.



Postat av: Anders

Tjena Fragglis!



Tack för erbjudandet, men jag var redan klar med inskrivningen tyvärr. Annars hade du fått någon liten skoj undersökning från Trygg Hansa. :-)



Förresten. Här vill du inte gå in: http://fraggelberg.blog.se/ :D

2009-07-31 @ 01:51:46
URL: http://dopplereffekten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0