Det är väl då själva fan att man inte kan lita på folk längre.

Jag blir så förbannad när folk, och företag, i maktpositioner (politiker, läkare, marknadsledande företag) håller på på det här sättet

Det är väl själva FAN att man inte ska kunna lita på dom utan att ifrågasätta allt man ser omkring sig. 

Jag inser att man inte kan lita på ett inlägg skriver på någon obskyr blogg men när jag går till Ica och blir lovad en sak så vill inte jag behöva ifrågasätta det. Dessutom har jag ju inga möjligheter till att göra det!!! Står det ekologiskt och svens producerat på förpackningen så kommer ju ingen annan i butiken att säga annorlunda och ÄVEN OM hemsidan www.kollaomföretagetsdjävulenhelvetet.se fanns så kan jag ju inte gå runt i butiken med min dator och kontrollera varenda produkt jag köper?

Baz Lurman sa det bäst när han i "låten" Sunscreen sa: Accept certain inalienable truths, prices will rise, politicians will philander, you too will get old, and when you do you’ll fantasize that when you were young prices were reasonable, politicians were noble and children respected their elders.

Ta er ett par minuter och lyssna på denna. Finns inte många som sa det så enkelt och rätt som honom:



Kommentarer
Postat av: h4x0r

Betorna i påsen kommer från Sverige större delen av året – men cirka sex veckor på sommaren så är efterfrågan större än utbudet. De ekologiska rödbetorna importeras då från Spanien. Tillgång och efterfrågan, ICA har ju inte gjort något fel då allt är märkt rätt. Men om man nu skulle sluta importera från Spanien de veckorna då efterfrågan är hög skulle tillgången sjunka och därmed skulle priset bli skyhögt. Det står inte "Sven producerat" utan "Ursprungsland: Spanien".

2009-07-13 @ 18:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0